Smith & Sinclair komt naar Nederland

smith sinclair

Vanaf januari 2021 zal Smith & Sinclair, het in Londen gevestigde merk dat snoep met alcohol maakt, opereren vanuit Nederland.

Eerder in 2020 kwam er een einde aan de samenwerking met Tilray, met wie het bedrijf een op CBD-gebaseerde productlijn opzette. Smith & Sinclair ging toen op zoek naar een nieuwe thuisbasis in Nederland. Leontine Wegewijs, eigenaar en CEO van het in 1903 opgerichte zoetwarenbedrijf Petrovitch, gaat leidinggeven bij Smith & Sinclair.

Oprichter Melanie Goldsmith zegt in het persbericht blij te zijn om de toekomst van Smith & Sinclair over te dragen aan Wegewijs en haar team. 'Petrovitch heeft altijd laten zien te beschikken over een kwalitatief hoogstaand managementteam. Vanaf onze samenwerking de afgelopen jaren bij het produceren van al onze gekke uitvindingen, tot aan de ondersteuning bij het opschalen van onze productie, de distributie en dan nu de verkoop. Ik verheug me erop om het merk onder haar leiding wereldwijd verder te zien opbloeien.'

Thema's
Meer over
Lees ook
Europese dokters willen voedingswaarde-labels op alcohol

Europese dokters willen voedingswaarde-labels op alcohol

Op etiketten van alcoholische dranken moet komen te staan wat de ingrediënten zijn en wat de voedingswaarde is van de drank. Dat vindt de Europese organisatie voor artsen, CPME. Het Comité Permanent des Médecins Européens (CPME) doet een oproep aan de Europese Unie om voor alcoholische dranken dezelfde regels te stellen als...

Ouders willen af van kindermarketing voor snoep

Ouders willen af van kindermarketing voor snoep

Veel ouders hebben moeite met kindermarketing. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van het Voedingscentrum is uitgevoerd. Vooral reclame die plaatsvindt op scholen, op sportevenementen voor kinderen en op social media zien ouders als abnormaal. Ruim 20% van de respondenten zegt vaak kindermarketing op sportevenementen voor kinderen tegen te...

Marqt eerste supermarkt zonder kindermarketing

Marqt eerste supermarkt zonder kindermarketing

Foodretailer Marqt gaat kindermarketing uit de winkels verwijderen. Snoep, koekjes, dranken en andere ongezonde producten die door middel van (getekende) figuurtjes op de verpakking kinderen aanspreken, worden uit de schappen gehaald. Marqt is naar eigen zeggen de eerste supermarkt die deze maatregel neemt. Alliantie Stop kindermarketing De ingreep...