Smith & Sinclair komt naar Nederland

smith sinclair

Vanaf januari 2021 zal Smith & Sinclair, het in Londen gevestigde merk dat snoep met alcohol maakt, opereren vanuit Nederland.

Eerder in 2020 kwam er een einde aan de samenwerking met Tilray, met wie het bedrijf een op CBD-gebaseerde productlijn opzette. Smith & Sinclair ging toen op zoek naar een nieuwe thuisbasis in Nederland. Leontine Wegewijs, eigenaar en CEO van het in 1903 opgerichte zoetwarenbedrijf Petrovitch, gaat leidinggeven bij Smith & Sinclair.

Oprichter Melanie Goldsmith zegt in het persbericht blij te zijn om de toekomst van Smith & Sinclair over te dragen aan Wegewijs en haar team. 'Petrovitch heeft altijd laten zien te beschikken over een kwalitatief hoogstaand managementteam. Vanaf onze samenwerking de afgelopen jaren bij het produceren van al onze gekke uitvindingen, tot aan de ondersteuning bij het opschalen van onze productie, de distributie en dan nu de verkoop. Ik verheug me erop om het merk onder haar leiding wereldwijd verder te zien opbloeien.'

Thema's
Meer over
Lees ook
‘Belasting op ongezonde producten goed voor armere mensen’

‘Belasting op ongezonde producten goed voor armere mensen’

Extra belastingen op frisdrank, alcohol en tabak helpen om ziektes en hoge ziektekosten terug te dringen. De prijsverhoging stuurt mensen richting gezondere keuzes, wat helpt om ziektes als obesitas, kanker, diabetes en hartproblemen te voorkomen. Dat is de conclusie van een serie studies gepubliceerd in The Lancet. Vooral armere mensen zouden van de...

Coca-Cola Japan lanceert eerste alcopop-drankje

Coca-Cola Japan lanceert eerste alcopop-drankje

"The Coca-Cola Company is van plan om een eerste alcoholisch drankje op de markt te brengen, een primeur in zijn 125-jarige geschiedenis. Het alcopop-drankje (een limonadeachtig mixdrankje dat alcohol bevat) is bestemd voor de Japanse markt", laat Coca-Cola Nederland weten. In Japan, waar innovatie een 'way of life' is, zijn deze zogeheten Chu-Hi-drankjes erg...

Prijzen gezond eten stijgen meer dan prijzen ongezond eten

Prijzen gezond eten stijgen meer dan prijzen ongezond eten

De afgelopen 10 jaar stegen de prijzen van gezonde voedingsmiddelen zoals melk, eieren, fruit en noten met 22 procent. De prijzen van ongezonde levensmiddelen werden gemiddeld 13 procent duurder. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van het CBS en het Voedingscentrum. Bij de gezonde voedingsmiddelen werd vooral de halfvolle en magere melk duurder....