Nieuwe campagne 'Bammetje Met...' van Instock

4 september 2017

Instock zet voedselverspilling op de kaart. Met de restaurants (in Amsterdam, Den Haag en Utrecht), producten en catering geven ze opnieuw waarde aan voedsel wat anders wordt weggegooid. De nieuwe campagne 'Bammetje Met...' moet mensen verder inspireren. Hiervoor interviewt Instock sociale ondernemers en influencers die een positieve impact (willenmaken of willen maken op de wereld.

Duurzaam en Circulair ondernemen

Eén derde van al het wereldwijd geproduceerde eten wordt nog steeds verspild. Dit betekent jaarlijks zo’n 1,3 miljard kilo aan weggegooid eten. Dit is niet alleen verspilling van voedsel, maar ook van energie, land, water en CO2. Door middel van circulair en duurzaam ondernemen kunnen de druk op het milieu worden verlicht.

Interviews

Naast de aanpak van voedselverspilling wil Instock mensen inspireren. De interviews met influencers zoals Mark van Baal (Follow This), Willemijn Verloop (Social Enterprise NL) en Merel Wildschut (De Groene Meisjes) tonen de duurzame en circulaire initiatieven. Bijvoorbeeld het vergroenen van Shell door het kopen van duurzame aandelen, of het vissen naar plastic afval in de Amsterdamse grachten.

De locatie en de traktatie hangen af van de geïnterviewde. Daarom wordt er de ene keer samen thuis een wentelteefje gegeten van gered brood, terwijl het gesprek de andere keer plaatsvindt in een plastic boot met een Bammetjes Bier in het handje (gemaakt van geredde boterhammen).

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?