Sprite groeit na herlancering

Sprite-bottles

Coca-Cola Nederland herintroduceerde in maart 2017 Sprite als volledig suiker- en calorievrije frisdrank. Uit cijfers blijkt dat de frisdrank afgelopen jaar een volumegroei van 4,4 procent realiseerde. Volgens de frisdrankgigant liep daardoor de calorie-inname terug met 4,2 miljard kilocalorieën.

In lijn met deze ontwikkeling gaat Coca-Cola Nederland het productportfolio verder verduurzamen. Zo verbeterde het bedrijf vorige maand ook de receptuur van Fanta Orange. In het duurzaamheidsactieplan ‘This is Forward’ formuleerde Coca-Cola Nederland ambitieuze doelstellingen voor het gehele portfolio. Maatschappelijke betrokkenheid, recycling en een verdere suikerreductie staan daarin centraal. Zo moet in 2025 50 procent van het verkoopvolume in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken.

Met de verandering in receptuur sprong Coca-Cola Nederland in op de behoefte aan reductie van suikers en calorieën van de Nederlandse doelgroep. Nederland was het eerste land waar de nieuwe Sprite op de markt werd gebracht. Volgens Coca Cola Nederland fungeert Nederland als voorbeeldland en volgen andere landen nu ook.

Eind maart komt er een nieuwe smaak, Sprite met een vleugje komkommer. Ook komt Sprite cranberry in een 250ml variant op de markt.

Lees ook:

 
Lees ook
Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Onafhankelijk onderzoeksinstituut Questionmark is een vergelijkingsonderzoek gestart naar de duurzaamheid van supermarkten. Uit de resultaten volgt een publieke ranglijst die laat zien in hoeverre supermarkten de consument helpen om duurzaam te eten.

Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzame en transparante voedselketens. Hoe is de stand van zaken en wat zijn de toekomstverwachtingen? Drie experts geven hun visie, elk vanuit hun eigen vakgebied. Aan het woord: Koen Boone (Wageningen Economic Research), Eelke Westra (Wageningen Food & Biobased Research) en prof. dr. John Grin, (Universiteit van Amsterdam). “Bedrijven gaan...

De zeven beloftes van Bonduelle

De zeven beloftes van Bonduelle

Bonduelle heeft als missie om met plantaardige voeding een betere toekomst te creëren. Deze missie is vertaald in zeven beloftes. De onderliggende doelstellingen moeten in 2025 zijn behaald. General manager Ilonka Audenaerde en innovation manager Friek van Helden leggen uit hoe ze dat nastreven. Waarom is dit het moment voor Bonduelle om deze...