Sprite groeit na herlancering

Sprite-bottles

Coca-Cola Nederland herintroduceerde in maart 2017 Sprite als volledig suiker- en calorievrije frisdrank. Uit cijfers blijkt dat de frisdrank afgelopen jaar een volumegroei van 4,4 procent realiseerde. Volgens de frisdrankgigant liep daardoor de calorie-inname terug met 4,2 miljard kilocalorieën.

In lijn met deze ontwikkeling gaat Coca-Cola Nederland het productportfolio verder verduurzamen. Zo verbeterde het bedrijf vorige maand ook de receptuur van Fanta Orange. In het duurzaamheidsactieplan ‘This is Forward’ formuleerde Coca-Cola Nederland ambitieuze doelstellingen voor het gehele portfolio. Maatschappelijke betrokkenheid, recycling en een verdere suikerreductie staan daarin centraal. Zo moet in 2025 50 procent van het verkoopvolume in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken.

Met de verandering in receptuur sprong Coca-Cola Nederland in op de behoefte aan reductie van suikers en calorieën van de Nederlandse doelgroep. Nederland was het eerste land waar de nieuwe Sprite op de markt werd gebracht. Volgens Coca Cola Nederland fungeert Nederland als voorbeeldland en volgen andere landen nu ook.

Eind maart komt er een nieuwe smaak, Sprite met een vleugje komkommer. Ook komt Sprite cranberry in een 250ml variant op de markt.

Lees ook:

 
Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...