Start van de Horecava

Horecava_beeld Horecava

Foto: Horecava

Vandaag, 13 januari, om 10.00 openen de deuren van de RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050. Op de beurs vinden de bezoekers vele innovaties zoals vegetarische tonijnsushi, oplossingen voor personeelsproblematiek, koffiekopje van koffiedrab, chips van vlees en drinkflessen van suikerriet. De Horecava is open tot en met 16 januari 2019.

Voedselverspilling is een van de thema's van de Horecava 2020. Samen met het initiatief Samen Tegen Voedselverspilling wordt er alles aan gedaan om in 2030 50 procent minder voedsel te verspillen. Ook tijdens een event als Horecava wordt ‘afval’ geproduceerd. De nieuwe initiatieven Rescue Room, waar de bezoeker uitgedaagd wordt zoveel mogelijk voedsel te redden, en de Donation Room maken zowel bezoekers als exposanten bewust hoe om te gaan met onze omgeving, materialen en voedsel, zodat we samen een duurzamere omgeving creëren voor mens, dier en milieu. 

Innovatie

Innovatie is een belangrijk onderdeel van de Horecava. Dit jaar worden er meer dan 250 nieuwe producten gelanceerd. Het TrendLAB toont vele innovatieve activiteiten waaronder het persoonlijke DNA-diner en er is een Start-upLAB met meer dan 70 startende ondernemers. Ook de nominaties van de Horecava Innovation Award worden tentoongesteld. Vele standhouders presenteren nieuwe producten en diensten, zo komt Vanreusel met de nieuwe Loempidel en lanceert Topking Fingerfood de nieuwe Veggie Rolls op de beurs.

Brasserie 2050 

Het prijswinnende concept Brasserie 2050 staat staat voor het eerst binnen. Brasserie 2050 onderzoekt hoe rond het jaar 2050 zo'n 10 miljard mensen gevoed kunnen worden wanneer de voedselproductie wordt bedreigd door klimaatverandering, uitgeputte bodems en verlies aan biodiversiteit. Naast heerlijke gerechten op de kaart geeft het ook een wereldvoedselvraagstuk aan. Elk gerecht vertelt zijn eigen verhaal of belicht een dilemma, denk aan: zeewierkaviaar, een hybride steak tot Karma Shoarma gemaakt van knolselderij. Bezoekers kunnen bij Brasserie 2050 een tafel reserveren en de gerechten zelf ervaren. 

Nieuw segment Facility & Hospitality

95 procent van ons gedrag is onbewust. Bij het nieuwe segment Facility & Hospitality leert de bezoeker in een interactieve kennissessie met experts over welke omgevingsfactoren de beleving van de gast nog beter kunnen maken zoals voedselveiligheid, geurbeleving, schoonmaak en neuromarketing. Big Data is ook in de facilitaire branche onmisbaar. Stephan Simons, expert in data en performance solutions geeft een frisse blik en inzichten. Daarnaast bieden verschillende partners informatie over wet- en regelgeving omtrent HACCP en wat er nodig is om een legionellabesmetting te voorkomen. 

 

Naast de beursvloer zijn is er nog veel meer te beleven. Er zijn verschillende wedstrijden en een groot aanbod van sprekers. Tijdens de opening vindt bovendien de uitreiking van de Horecava Innovation Awards plaats.  Bekijk hier de genomineerden.
Thema's
Meer over
Lees ook
Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Jaarlijks vinden tijdens Horecava de Lekkerste Wedstrijden plaats. Elke deelnemer wordt door de inspecteurs van Houwers Groep grondig gekeurd op een voedselveilige en hygiënische werkwijze. Om het belang van voedselveiligheid extra te benadrukken, roept het inspectiebureau de Voedselveiligheid Bokaal Horecava 2020 in het leven.

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Op de Horecava presenteert Van Loon Group The Blue Butcher, een assortiment van vleesvervangers. Met dit nieuwe label wil het bedrijf inspringen op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees. In totaal zijn er zes productvarianten waarvan een selectie te zien is bij de ENKCO-stand.

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat de bezoekers van de beurs grote behoefte hebben aan informatie. Zoals informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar ook tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom lanceert de vakbeurs samen met Horecanetwerk een nieuw online platform. De introductie vindt plaats in...