Stoelendans in bestuur FrieslandCampina

Hein Schumacher

CFO van FrieslandCampina Kees Gielen  is per 1 januari 2015 benoemd tot chief operating officer business development. Hij wordt als CFO opgevolgd door Hein Schumacher (foto), afkomstig van HJ Heinz.

Gielen wordt in de nieuwe functie van chief operating officer business development in de executive board verantwoordelijk voor uitbouw van de activiteiten in met name Azië en Afrika.

Schumacher

Hein Schumacher treedt op 1 september 2014 in dienst bij FrieslandCampina. Per 1 januari 2015 treedt hij aan in de executive board in de functie van chief financial officer. Schumacher heeft 11 jaar gewerkt bij HJ Heinz. In zijn laatste functie was hij Executive Vice-President & Zone President Heinz Asia Pacific en lid van de executive board van HJ Heinz. Daarvoor bekleedde hij verschillende senior management posities zowel financieel als commercieel in Nederland, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en China. Voor zijn periode bij Heinz werkte hij bij Ahold en Unilever.

Van den Berg

Bas van den Berg is per 1 januari 2015 benoemd tot executive director van de business group Cheese, Butter & Milkpowder. Van den Berg is momenteel managing director van de werkmaatschappij Branded Netherlands/Belgium. Daarvoor was hij onder meer managing director van de werkmaatschappij Dutch Lady Malaysia.

Van den Berg volgt Piet Hilarides op, die zoals eerder dit jaar bekendgemaakt per 1 januari 2015 is benoemd tot chief operating officer van de business group Consumer Products Asia. Berndt Kodden, momenteel global category director kindervoeding, volgt per 1 januari 2015 Van den Berg op als managing director van de werkmaatschappij Branded Netherlands/Belgium.

Lees ook:

FrieslandCampina Foodservice breidt Nuenen uit (16 juni 2014)

Jonkman volgt Meijer op bij FrieslandCampina (12 juni 2014)

 
Lees ook
FrieslandCampina breidt lactoferrineproductie flink uit

FrieslandCampina breidt lactoferrineproductie flink uit

FrieslandCampina ingredients gaat de productie van lactoferrine uitbreiden van 10 naar 70 ton. Het bedrijf wil een strategische groei mogelijk maken in de segmenten ‘Early life nutrition’ en ‘Adult Nutrition’. FrieslandCampina wordt hiermee wereldwijd de grootste producent.

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

Winst Frieslandcampina krijgt knauw door coronapandemie

De omzet bleef dit half jaar nagenoeg gelijk, maar de winst daalde met 37,2%. Als gevolg van de voorspelde recessie volgende jaren, verwacht FrieslandCampina de bedrijfsvoering te veranderen en de productiviteit te verhogen.

FrieslandCampina stapt over op papieren rietjes

FrieslandCampina stapt over op papieren rietjes

Zuivelproducent FrieslandCampina vervangt alle plastic rietjes in Europese drankverpakkingen met papieren alternatieven. Komend jaar zullen er meer dan 100 miljoen plastic rietjes worden vervangen op verpakkingen van onder meer de merken Fristi, Optimel en Chocomel. Om de papieren rietjes even functioneel te maken als de plastic variant moest een aantal...