Subsidie voor projecten eiwitten en flexibel verpakken

evmi-EFRO

Tapas, De Groene Eiwitversneller en FreeForm zijn drie van de in totaal dertien projecten die samen 10,5 miljoen euro subsidie ontvangen voor slimme en duurzame innovaties in Oost-Nederland. De bedrijven zelf investeren 16 miljoen euro.

De 10,5 miljoen euro wordt opgebracht door de EU, het Rijk en de provincies Gelderland en Overijssel. Dit gebeurt vanuit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). Dat meldt de provincie Gelderland.

Tapas richt zich op het ontwikkelen van technische oplossingen voor het produceren van innovatieve ingrediënten en producten met een hoog eiwitgehalte, van zowel plantaardige als dierlijke oorsprong.

De Groene Eiwitversneller is een testfaciliteit voor het ontwikkelen van onder meer een nieuwe generatie duurzame eiwitproducten.

In FreeForm ontwikkelt een consortium flexibiliteit in het verpakken van verse voedingsmiddelen. Dit om product en verpakking beter op elkaar te laten aansluiten.

Bekijk alle projecten

Lees ook:

Project suikerbietenpulp Cosun krijgt subsidie (24 juni 2015)

Lees ook
Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.

Flexitarisme volgens Wageningen: een keertje nep en dan weer voluit aan het vlees

Flexitarisme volgens Wageningen: een keertje nep en dan weer voluit aan het vlees

Het was vorig jaar een moment van grote verwarring. Op gezag van een onderzoeksbureau stak de NOS de vlag uit: de markt voor nepvlees was zo booming dat vlees nu toch echt op zijn retour leek. Foodlog ontzenuwde dat nieuws: de vleesconsumptie daalt niet. Later was die versie van de waarheid ook te horen vanuit Wageningen.

Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen.