Supermarkt Ochama trekt prijs plantaardige producten en dierlijke equivalenten gelijk

Ochama

Vanaf 24 februari biedt online supermarkt Ochama plantaardige producten aan voor prijzen die op hetzelfde niveau liggen als de gemiddelde prijs van dierlijke equivalenten. De retailer wil op deze manier vegetarische producten toegankelijk maken voor iedereen.

Retailer en supermarkt Ochama komt oorspronkelijk uit China en is sinds kort actief in Nederland. Op dit moment kunnen boodschappen afgehaald worden op vier locaties. Naast het gelijk trekken van de prijzen van plantaardige en dierlijke producten, biedt de retailer ook drie keer zoveel verschillende plantaardige zuivel- en vleesvervangers aan.

Behoefte van consument

Kayee Tjahjadi-Lam, Chief Marketing Officer bij Ochama: “Toen we vorige maand onze derde en vierde winkel openden, beloofden we dat we ons assortiment zouden blijven uitbreiden op basis van de behoeften van onze klanten. Daarom bieden wij nu meteen al flink meer plant-based producten aan en zullen we ook dit deel van ons assortiment de komende tijd verder blijven verbreden. We willen niet dat de verkoopprijs voor consumenten een barrière vormt om een bewuste keuze te maken. Daarom brengen we plantaardige producten nu naar hetzelfde prijsniveau als dat van vlees- en zuivelproducten bij supermarkten.”

De keten is bijna volledig geautomatiseerd, waardoor Ochama kosten bespaard. “We kijken graag waar en hoe we onze klanten kunnen laten meeprofiteren van de kostenbesparingen die wij in onze operatie realiseren. Om de keuze voor plantaardige producten voor al onze klanten toegankelijk te maken, nemen we ook met minder marge genoegen bij de verkoopprijs”, zegt Mark den Butter, Chief Operations Officer bij Ochama.

Lees ook
Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

De plantaardige ingrediëntenfabrikant Fooditive maakt bekend de productie op te schalen. Daarnaast introduceert de Nederlandse startup twee nieuwe ingrediënten: LowSalt en Bee-free-Honey.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Samenwerking Vandersterre en Max &Bien

Samenwerking Vandersterre en Max &Bien

Kaasproducent Vandersterre gaat samenwerken met plantaardige kaasmakerij Max & Bien. Hierdoor krijgt Max & Bien de mogelijkheid om hun merk breder in de markt te zetten. In Nederland en daarbuiten.