The Dutch Weed Burger presenteert vegan Sea Nuggets

Sea Nuggets_The Dutch Weed Burger

The Dutch Weed Burger brengt een nieuw product op de markt, Sea Nuggets. Net als alle andere producten van de onderneming is ook hier zeewier het belangrijkste ingrediënt. 

De Sea Nuggets zijn het eerste product in de categorie ‘vegan seafood’ voor The Dutch Weed Burger. Het zeewier dat wordt gebruikt voor de Sea Nuggets wordt lokaal geteeld in de Oosterschelde in Zeeland. De nuggets zijn plantaardig, eiwitrijk en bevatten calcium, jodium, vezels, eiwitten en omega vetten. Het is een snack met een witvisachtige structuur met een knapperige batter aan de buitenkant verrijkt met microalgen. De Japanse panko zorgt volgens de makers voor een ziltige smaak met bijna alles te combineren is.  

Algae Pride

Ter introductie van de Sea Nuggets is het op 11 juli ‘Algae Pride’. Dan vervangt The Dutch Weed Burger haar reguliere foodtruck voor een sea float. Compleet met Algae Boy als DJ, decor, en een levende zeemeermin vaart het team van The Dutch Weed Burger door de grachten van Amsterdam. De nieuwe Sea Nuggets worden vanuit de float met hengels en al in buckets uitgedeeld aan omstanders en langsvarende boten.

The Dutch Weed Burger

The Dutch Weed Burger is een plantaardig voedingsbedrijf, gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Lisette Kreischer en Mark Kulsdom, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een handgemaakte bakfiets in de straten van Amsterdam. Hier werd de iconische burger geboren en groeide het een cult-rage. De bekende foodtrucks van The Dutch Weed Burger deden hun intreden op grote Nederlandse festivals en verschillende restaurants in binnen- en buitenland voegde de producten toe aan hun menukaart.

 

Lees ook
Plantaardige  melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Plantaardige melk van erwten | “We staan op een keerpunt”

Als dochter van een tuinder kreeg Amy Wezenberg (22) op jonge leeftijd al veel mee van de voedsel­wereld. Dat bracht haar tot een studie International Food Business en het ontwikkelen van haar eigen plantaardige ijs.

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam is de nieuwe General Manager voor Europa bij Beyond Meat. Oostdam heeft meer dan twee decennia ervaring in de voedings- en retailsector. Hij gaat vanuit Nederland leiding geven aan de expansie van de producent van plantaardige producten in Europa.

Plantaardig(er): ook gezonder?

Plantaardig(er): ook gezonder?

De tweede dag van Food Technology wordt geopend door Jaap Seidell, hoogleraar Voeding en Gezondheid aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Met zijn talk, ‘Tijd voor een voedseltransitie in de voedingsindustrie,’ wil Seidell het publiek en de maatschappij als geheel prikkelen tot een vruchtbaar debat. Voor ons vakblad Voeding Nu vroegen...