The Dutch Weed Burger presenteert vegan Sea Nuggets

Sea Nuggets_The Dutch Weed Burger

The Dutch Weed Burger brengt een nieuw product op de markt, Sea Nuggets. Net als alle andere producten van de onderneming is ook hier zeewier het belangrijkste ingrediënt. 

De Sea Nuggets zijn het eerste product in de categorie ‘vegan seafood’ voor The Dutch Weed Burger. Het zeewier dat wordt gebruikt voor de Sea Nuggets wordt lokaal geteeld in de Oosterschelde in Zeeland. De nuggets zijn plantaardig, eiwitrijk en bevatten calcium, jodium, vezels, eiwitten en omega vetten. Het is een snack met een witvisachtige structuur met een knapperige batter aan de buitenkant verrijkt met microalgen. De Japanse panko zorgt volgens de makers voor een ziltige smaak met bijna alles te combineren is.  

Algae Pride

Ter introductie van de Sea Nuggets is het op 11 juli ‘Algae Pride’. Dan vervangt The Dutch Weed Burger haar reguliere foodtruck voor een sea float. Compleet met Algae Boy als DJ, decor, en een levende zeemeermin vaart het team van The Dutch Weed Burger door de grachten van Amsterdam. De nieuwe Sea Nuggets worden vanuit de float met hengels en al in buckets uitgedeeld aan omstanders en langsvarende boten.

The Dutch Weed Burger

The Dutch Weed Burger is een plantaardig voedingsbedrijf, gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Lisette Kreischer en Mark Kulsdom, als een spin-off van hun gelijknamige documentaire waarin werd gezocht naar de beste recepten om de consumptie van zeewier te integreren bij het grote publiek. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een handgemaakte bakfiets in de straten van Amsterdam. Hier werd de iconische burger geboren en groeide het een cult-rage. De bekende foodtrucks van The Dutch Weed Burger deden hun intreden op grote Nederlandse festivals en verschillende restaurants in binnen- en buitenland voegde de producten toe aan hun menukaart.

 

Lees ook
‘The Plant-Based Chicken’ op de Dam

‘The Plant-Based Chicken’ op de Dam

1 november is het World Vegan Day: een dag om de voordelen van een plantaardige levensstijl onder de aandacht te brengen. Om Nederland te inspireren plaatste het plant-based voedingsmerk LikeMeat daarom een eyecatcher op de Dam: een kleurrijk kunstwerk, genaamd ‘The Plant-Based Chicken’.

Yogho!Yogho! lanceert plantaardig alternatief

Yogho!Yogho! lanceert plantaardig alternatief

Yogho!Yogho! brengt een plantaardig alternatief voor zuiveldrank op de markt. Soja vormt de basis van de nieuwe drank. De yoghurtdrankproducent wil hiermee een jonge doelgroep aanspreken.

Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Wageningen University & Resource publiceerde onlangs de Agrifoodmonitor 2022. Hieruit blijkt dat Nederlandse consumenten wel openstaan voor plantaardige alternatieven maar er in de praktijk niet voor kiezen. Volgens Ceel Elemans, sector specialist Food van ING, maakt de hoge inflatie het lastig om voor plantaardig eten te kiezen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren