The Greenery komt met verspakketten voor baby’s

pappels

Groente- en fruitleverancier The Greenery introduceert verspakketten waar ouders zelf babymaaltijden van kunnen maken. De pakketten bevatten ingrediënten als groente, fruit en kruiden voor zes tot tien babyhapjes, en zijn voorzien van recepten. Vanaf 24 februari zijn ze verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten.

Gezond en vers geniet bij steeds meer mensen de voorkeur tegenover bewerkt. Maar bij babyvoeding komt de consument nog steeds uit bij de geconserveerde potjes. The Greenery wil daar verandering in brengen. Met hun verspakketten voor baby’s moeten ouders gemakkelijk verse babymaaltijden kunnen bereiden en zo hun kinderen laten wennen aan verschillende smaken, zonder zich zorgen te hoeven maken over hoeveelheden en wat wel en niet goed is voor hun kind.

The Greenery heeft vier verschillende baby-verspakketten ontwikkeld. Ieder pakket bevat twee recepten voor variatie, zonder verspilling van de ingrediënten. Zo zijn er onder meer recepten voor stamppotjes met linzen en appel, curry met bloemkool en mango, en verschillende combinaties van groenten. De recepten zijn volgens The Greenery ontwikkeld in samenwerking met babyvoedingsexperts en voldoen aan de wettelijke en voedingskundige normen voor babyvoeding.

Lees ook
Foodwatch: anorganisch arsenicum gevonden in rijstproducten voor baby's

Foodwatch: anorganisch arsenicum gevonden in rijstproducten voor baby's

Het Institute for Global Food Security, Queen’s University Belfast voerde in opdracht van Foodwatch een onderzoek uit naar het arsenicumgehalte in Nederlandse rijstproducten voor baby’s. In zes van de 24 producten vonden onderzoekers een hoger gehalte anorganisch arsenicum gevonden dan wettelijk is toegestaan. Drie van deze producten voldoen ook niet...

Nutricia introduceert nieuwe Olvarit knijpzakjes met fruit

Nutricia introduceert nieuwe Olvarit knijpzakjes met fruit

Nutricia, de specialist in voeding voor baby’s en jonge kinderen, introduceert de Olvarit fruitvoeding in een vernieuwd, handig knijpzakje. Hierdoor zijn de fruitige tussendoortjes geschikt om vast te houden en mee te nemen. De vernieuwde Olvarit fruitvoeding past in de missie van Nutricia om gezonde eetgewoonten in de eerste duizend dagen van het leven...

Reclame Code Commissie geeft Foodwatch gelijk in zaak rondom marketing babyvoeding

Foodwatch startte onlangs 29 klachtenprocedures bij de Reclame Code Commissie over de marketing van babyvoeding. Uit onderzoek van de voedselwaakhond bleek dat verschillende winkels waaronder Albert Heijn, Jumbo en Kruitvat de wet overtraden in hun marketinguitingen. Zo verkochten de bedrijven in hun webshop alternatieven voor borstvoeding zonder de wettelijke verplichte waarschuwing dat borstvoeding beter is te vermelden. De Reclame Code Commissie geeft Foodwatch gelijk. De betrokken winkels moeten hun website aanpassen. Wettelijke regels Borstvoeding is de beste voeding voor baby's. Daarom stelde...