‘The Plant-Based Chicken’ op de Dam

1 november is het World Vegan Day: een dag om de voordelen van een plantaardige levensstijl onder de aandacht te brengen. Om Nederland te inspireren plaatste het plant-based voedingsmerk LikeMeat daarom een eyecatcher op de Dam: een kleurrijk kunstwerk, genaamd ‘The Plant-Based Chicken’.
Er wordt steeds meer bekend over de voordelen van plantaardige voeding. Daardoor kiezen steeds meer Nederlanders vaker bewust om dierlijke producten links te laten liggen. In Europa heeft Nederland de meeste flexitariërs (48%), waarbij 5% van de inwoners zichzelf vegetariër en 2% zichzelf veganist noemt. In Nederland loopt de jongere doelgroep voorop: in de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar oud zijn er tweeëneenhalf keer zoveel vegetariërs (12%) en veganisten (5%).
Alhoewel de hierboven genoemde percentages een goed teken zijn voor de transitie, kan en moet het beter, vindt LikeMeat. Om op een ludieke manier een open mindset ten opzichte van plantaardige voeding te stimuleren, plaatst het plant-based voedingsmerk vandaag “The Plant-Based Chicken” midden op de welbekende Dam in onze hoofdstad.
“Dit kunstwerk staat voor een kleurrijke viering van de kip op z’n best: volledig gemaakt van planten. Hiermee willen we Nederlanders inspireren om met een open blik naar plant-based te kijken en het gewoon eens te proberen. Saai en smakeloos hoeft het namelijk allang niet meer te zijn!”, aldus Justine Berger, Global Brand Lead van LikeMeat.
Bronnen:
- https://nos.nl/artikel/2404962-als-je-in-nederland-nog-elke-dag-vlees-eet-dan-ben-je-in-de-minderheid
- https://www.entreemagazine.nl/ondernemen/marktaandeel-van-plantaardige-producten-groter-dan-ooit
- Euromonitor International Lifestyles Survey 2020
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Middelpunt in plaats van moetje
Plantaardig de norm: de missie van Danielle Mol. Wat begon met een oproep op LinkedIn, groeide uit tot The GreenUp Company. De groeistrateeg helpt bedrijven naar een markt-leiderspositie. “Leveranciers moeten worden uitgedaagd.”
Meatable ontwikkelt hybride kweekvleesproducten in Singapore
In Singapore is kweekvleesproducent Meatable een samenwerking aangegaan met Love Handle, een producent van vleesvervangers. Gezamenlijk willen de bedrijven het ‘Future of Meat’-innovatiecentrum opzetten voor de ontwikkeling van hybride (kweek)vleesproducten.
Yogho!Yogho! lanceert plantaardig alternatief
Yogho!Yogho! brengt een plantaardig alternatief voor zuiveldrank op de markt. Soja vormt de basis van de nieuwe drank. De yoghurtdrankproducent wil hiermee een jonge doelgroep aanspreken.