‘The Plant-Based Chicken’ op de Dam

Plant based chicken Dam_LikeMeat

1 november is het World Vegan Day: een dag om de voordelen van een plantaardige levensstijl onder de aandacht te brengen. Om Nederland te inspireren plaatste het plant-based voedingsmerk LikeMeat daarom een eyecatcher op de Dam: een kleurrijk kunstwerk, genaamd ‘The Plant-Based Chicken’.

Er wordt steeds meer bekend over de voordelen van plantaardige voeding. Daardoor kiezen steeds meer Nederlanders vaker bewust om dierlijke producten links te laten liggen. In Europa heeft Nederland de meeste flexitariërs (48%), waarbij 5% van de inwoners zichzelf vegetariër en 2% zichzelf veganist noemt. In Nederland loopt de jongere doelgroep voorop: in de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar oud zijn er tweeëneenhalf keer zoveel vegetariërs (12%) en veganisten (5%).

Alhoewel de hierboven genoemde percentages een goed teken zijn voor de transitie, kan en moet het beter, vindt LikeMeat. Om op een ludieke manier een open mindset ten opzichte van plantaardige voeding te stimuleren, plaatst het plant-based voedingsmerk vandaag “The Plant-Based Chicken” midden op de welbekende Dam in onze hoofdstad.

world vegan day 2022 'plant based chicken' op de dam 2

“Dit kunstwerk staat voor een kleurrijke viering van de kip op z’n best: volledig gemaakt van planten. Hiermee willen we Nederlanders inspireren om met een open blik naar plant-based te kijken en het gewoon eens te proberen. Saai en smakeloos hoeft het namelijk allang niet meer te zijn!”, aldus Justine Berger, Global Brand Lead van LikeMeat.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Lees ook
Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Wageningen University & Resource publiceerde onlangs de Agrifoodmonitor 2022. Hieruit blijkt dat Nederlandse consumenten wel openstaan voor plantaardige alternatieven maar er in de praktijk niet voor kiezen. Volgens Ceel Elemans, sector specialist Food van ING, maakt de hoge inflatie het lastig om voor plantaardig eten te kiezen.

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

De plantaardige ingrediëntenfabrikant Fooditive maakt bekend de productie op te schalen. Daarnaast introduceert de Nederlandse startup twee nieuwe ingrediënten: LowSalt en Bee-free-Honey.

WUR en Those Vegan Cowboys onderzoeken mogelijkheden voor plantaardige kaas

WUR en Those Vegan Cowboys onderzoeken mogelijkheden voor plantaardige kaas

Kaas is lastig na te maken. Plantaardige alternatieven hebben meestal niet dezelfde smaak en structuur als kaas van koemelk. Daarom doet Etske Bijl, onderzoeker Food Quality and Design aan Wageningen University & Research. met haar team onderzoek naar de mogelijkheden om duurzame en voedzame kaas te maken met behulp van micro-organismen.