Transparante eierketen bij Albert Heijn

Eieren

Vanaf vandaag is de herkomst van de eieren van Albert Heijn te traceren. Door de code van het ei in te vullen op de website kun je onder andere achterhalen waar en wanneer het ei is gelegd.

Op alle eieren met 1 ster van het Beter Leven Keurmerk staan twee codes die klanten kunnen invoeren op de website www.check-je-ei.nl. Hier kun je, naast de datum waarop het ei gelegd is, informatie vinden over de pluimveehouderij en de kippen in de stal. Als je behalve de code ook de THT-datum van het ei invult op de website, kun je zelfs zien wat de kippen hebben gegeten en hoe lang ze hebben geslapen voordat ze het ei legden.

Met deze openheid wil Albert Heijn zijn klanten meer inzicht geven in alle gezamenlijke inspanningen op het gebied van milieu en dierenwelzijn.

Blockchain

Naast de transparante keten voor eieren heeft Albert Heijn ook de blockchain van zijn sinaasappelsap in kaart gebracht. Hiervoor werkt de supermarkt samen met technologiepartner Supply Chain Information Management (SIM).

Lees ook
Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

De Jumbo en Albert Heijn hebben een terugroepactie voor een tomatensaus die mogelijk kleine metalen deeltjes bevat. Bij de Albert Heijn gaat het om een tomatensaus bij een Tante Fanny pizzapakket, bij de Jumbo zit de saus bij de eigen merk Pizzakit.

‘Mobiele moderne kippenstallen brengen ouderwetse risico’s terug’

‘Mobiele moderne kippenstallen brengen ouderwetse risico’s terug’

Consumenten worden er blij van: de kippen die in de wei scharrelen rond mobiele kippenstallen en de biologische scharreleieren die langs de weg te koop zijn. Dat past bij het beeld dat de gemiddelde burger heeft van "ambachtelijk, eerlijk, veilig en fair trade voedsel (omdat geld niet in de zakken van de grootgrutter verdwijnt).

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn. Niet alleen gaan vijf van de zes Jumbo Heerschap winkels over op de Albert Heijn-formule. Ook worden ambachtelijke producten van Bakkerij Heerschap toe gevoegd aan het Streeckgenoten-assortiment van Albert Heijn.