Unilever en Solidaridad samen in verduurzaming ketens

evmi-unilever-solidaridad

Unilever en Solidaridad zijn een strategische samenwerking gestart, om landbouwgrondstoffen als cacao, suikerriet, palmolie, groente, fruit, soja en zuivel duurzaam in te kopen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië.

Zo willen ze het welzijn en de productie verbeteren van 1 miljoen boeren en medewerkers, die toeleverancier zijn in de supply chains van Unilever.

Positie vrouwen

Het gaat er vooral om de positie van vrouwen te versterken, landbouw en werkomstandigheden te verbeteren, jonge landbouwondernemers te ondersteunen en duurzaam landgebruik te bevorderen.

Onderdeel van de samenwerking is een gedeelde verantwoordelijkheid voor het aantrekken van ‘een mix van publieke en private fondsen’, krediet en investeringen en het financieren van lokale initiatieven. Ook zullen de beide partijen drie voltijds werknemers leveren voor het gezamenlijke activiteitenprogramma.

Partner to Win Supplier

De overeenkomst is ondertekend tijdens het jaarlijkse ‘Partner to Win Supplier Summit’, dat Unilever voor leveranciers in Londen hield.

Het plan bouwt voort op de al jarenlang bestaande samenwerking van de 2 organisaties om duurzame ketens te ontwikkelen. “Op dit moment bereiken we daarmee 150.000 boeren en medewerkers in India, Mexico en Colombia.”

Lees ook:

Unilever onderzoekt pesticidevrije theeteelt (4 augustus 2014)

Unilever start onderzoeksprogramma naar thee (26 mei 2014)

Unilever: ‘Duurzaamheid levert besparingen op’ (29 april 2014)

Unilever wint Duurzame Palmolie Award (14 juni 2013)

Lees ook
Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat

Too Good To Go heeft het duurzaamheidscertificaat B Corp gekregen. Alle veertien landen waar de app tegen voedselverspilling actief is, waaronder de Nederlandse vestiging in Amsterdam, doorliepen het certificeringsproces. Daarnaast wil Too Good To Go de activiteiten uitbreiden naar de Verenigde Staten.

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Eenpitter bij koploper duurzaamheid

Anniek Mauser is directeur duurzaamheid bij Unilever. Ze werkt al achttien jaar voor het bedrijf, in verschillende functies, maar altijd op het gebied van duurzaamheid. Het verveelt nooit. ‘Ik ben in die jaren weleens benaderd door andere bedrijven, maar hier heb ik de kans om bij een koploper op het gebied van duurzaamheid te werken en echte...

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Tesco en WWF ontwikkelen score voor klimaatimpact

Het World Wildlife Fund (WWF) en de Britse supermarktketen Tesco gaan samenwerken om de klimaatimpact van levensmiddelen te verlagen. De NGO en de supermarktorganisatie hebben gezamenlijk de Sustainable Basket Metric ontwikkeld om een duurzaamheidsscore aan de 20 meest verkochte producten te kunnen hangen.De score van een...