Unilever en Solidaridad samen in verduurzaming ketens

Unilever en Solidaridad zijn een strategische samenwerking gestart, om landbouwgrondstoffen als cacao, suikerriet, palmolie, groente, fruit, soja en zuivel duurzaam in te kopen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië.

Zo willen ze het welzijn en de productie verbeteren van 1 miljoen boeren en medewerkers, die toeleverancier zijn in de supply chains van Unilever.

Positie vrouwen

Het gaat er vooral om de positie van vrouwen te versterken, landbouw en werkomstandigheden te verbeteren, jonge landbouwondernemers te ondersteunen en duurzaam landgebruik te bevorderen.

Onderdeel van de samenwerking is een gedeelde verantwoordelijkheid voor het aantrekken van ‘een mix van publieke en private fondsen’, krediet en investeringen en het financieren van lokale initiatieven. Ook zullen de beide partijen drie voltijds werknemers leveren voor het gezamenlijke activiteitenprogramma.

Partner to Win Supplier

De overeenkomst is ondertekend tijdens het jaarlijkse ‘Partner to Win Supplier Summit’, dat Unilever voor leveranciers in Londen hield.

Het plan bouwt voort op de al jarenlang bestaande samenwerking van de 2 organisaties om duurzame ketens te ontwikkelen. “Op dit moment bereiken we daarmee 150.000 boeren en medewerkers in India, Mexico en Colombia.”

Lees ook:

Unilever onderzoekt pesticidevrije theeteelt (4 augustus 2014)

Unilever start onderzoeksprogramma naar thee (26 mei 2014)

Unilever: ‘Duurzaamheid levert besparingen op’ (29 april 2014)

Unilever wint Duurzame Palmolie Award (14 juni 2013)

Lees ook
COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

Zomer 2021 startte de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en haar leden na gesprekken met de toenmalige Ministers van LNV en SZW, vakbonden en de dierenbescherming met het initiatief ‘Naar duurzame arbeid in de vleessector’.

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren