Unilever gaat kleine boeren ondersteunen

unilever

ROTTERDAM - Unilever wil de leefomstandigheden van kleine boeren wereldwijd verbeteren. De onderneming is daarom een publiek-privaat partnerschap aangegaan met het International Fund for Agricultural Development (IFAD).

Unilever is het samenwerkingsverband voor 5 jaar aangegaan. De partijen willen de voedselzekerheid te verbeteren door de agrarische productiviteit te verhogen; ervoor zorgen dat boeren toegang hebben tot de markt; risico's en de kwetsbaarheid beperken; niet aan de boerderij gerelateerde  arbeid op het platteland verbeteren; en de landbouw duurzamer maken.

Investeringen

Unilever-CEO Paul Polman zegt dat het belang van grotere investeringen in de landbouw nu belangrijker dan ooit tevoren is. "Die investeringen moeten van zowel de publieke als de private sector komen om daadwerkelijk grote veranderingen te kunnen te kunnen realiseren."

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een aantal maanden geleden opende Unilever officieel zijn gloednieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen. Het nieuwe R&D-centrum moet leiden tot meer samenwerking met start-ups en kennisinstellingen, en plaveit de weg naar een nieuwe manier om onderzoek en ontwikkeling aan te pakken. Op zes december vorig jaar opende koning Willem-Alexander...

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zijn wereldwijde theeactiviteiten opnieuw evalueren. Dat zei CEO Alan Jope bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. Hoewel Unilever in november nog ontkende dat de verkoop van de theedivisie overwogen werd, is de toekomst van onder meer de merken Lipton en PG Tips nu onzeker. Volgens de eigen berichtgeving liggen “alle...