Unilever koopt producent van biologische mayonaise

Unilever neemt de Amerikaanse producent van biologische mayonaise en ketchup Sir Kensington's over. Sir Kensington's werd in 2010 opgericht. Naast biologische mayonaise maakt het bedrijf ook mosterd en andere sauzen. De producten worden in biologische winkels verkocht.

Strategie Unilever

De aankoop van Sir Kensington's past binnen de strategie van het bedrijf. Unilever wil meer duurzame producten gaan verkopen. Volgens bronnen is met de overname circa 140 miljoen dollar is gemoeid. De transactie wordt naar verwachting binnen enkele weken afgerond.

Lees ook:

   
Lees ook
Unilever: stabiele cijfers ondanks corona

Unilever: stabiele cijfers ondanks corona

De wereldwijde omzet van Unilever was in 2020 € 50,7 miljard euro. Dat is 2,4% minder dan in 2019, maar onderaan de streep boekte het bedrijf juist 0,8% meer winst: € 6,1 miljard in totaal.

Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Gulpener Sterk Rogge Bier Bioproduct 2021

Sterk Rogge Bier van Gulpener Bierbrouwerij is het 'Bioproduct van 2021'. Jan-Paul Rutten, directeur van Gulpener Bierbrouwerij reageert blij. "Dit is waanzinnig mooi. Een hele gave prijs. We produceren al vijftien jaar biologische producten in onze brouwerij en dit is de next step."

Unilever belooft meer inclusie en toekomstbestendigheid

Unilever belooft meer inclusie en toekomstbestendigheid

Unilever doet diverse toezeggingen ter bevordering van inclusiviteit, een betere toekomstvoorbereiding en een verhoging van de levensstandaard in de waardeketen van het bedrijf.