Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

unilever-brug

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.

Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid Action Platform van het Wereld Economisch Forum, dat wereldwijd hulporganisaties ondersteunt. De andere helft gaat naar allerlei projecten en initiatieven in verschillende landen zoals voedselbanken. Die weten het beste waar de nood het hoogst is. Daarnaast trekt het concern een half miljard euro uit om de kasstroom van kwetsbare leveranciers en klanten in stand te houden. Zij krijgen eerder betaald en er is krediet voor klanten die afhankelijk zijn van Unilever. Ook krijgen alle medewerkers van het bedrijf drie maanden zekerheid over hun inkomen.

“Unilever is in de gelukkige positie dat het een sterk bedrijf is met een sterke kasstroom. Het belangrijkste wat nu kunnen doen is zorgen voor mensen, eten en zeep”, aldus Faber. Het bedrijf laat wel een flinke veer. De horeca ligt plat en dat kost meer geld dan onder meer de extra gehamsterde, want houdbare, blikken en zakken Unox-soep opleveren.

Foodlog

Lees ook
Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...

Coronavirus zorgt voor tekort aan koelcontainers

Coronavirus zorgt voor tekort aan koelcontainers

Nederlandse foodbedrijven kunnen flink last krijgen van een gebrek aan koelcontainers, zo stelt ABN Amro. Zakelijke klanten van de bank geven aan dat het steeds lastiger wordt om deze containers te huren. De oorzaak ligt bij het stilvallen van logistieke ketens door de Chinese maatregelen tegen het coronavirus. Voor de uitbraak van het coronavirus...