Unilever maakt ijsstokjes duurzaam

evmi-magnum2

Unilever gaat eind 2015 meer materiaal uit houtvezels (verpakkingen, labels maar ook de houten stokjes van Magnum-ijs), betrekken van duurzame bronnen. Het bedrijf heeft een nieuw leveranciers-beleid om ontbossing in de supply chain tegen te gaan.

Met dit nieuwe houtvezel sourcing-beleid committeert het concern zich om vanaf eind 2015 alle papieren en kartonnen verpakkingen duurzaam te betrekken

Het concern wil in 2020 dat alle door Unilever gebruikte materialen die houtvezels bevatten, traceerbaar zijn en afkomstig van gecertificeerde, bekende bronnen.

In 2014 is het volume papier en karton afkomstig van duurzaam betrokken bronnen toegenomen tot 87 procent. Het jaar ervoor was dat nog 62 procent.

Lees ook:

EVMI achtergrond & analyse – Verduurzaming voeding

(Premium)

 
Lees ook
Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een aantal maanden geleden opende Unilever officieel zijn gloednieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen. Het nieuwe R&D-centrum moet leiden tot meer samenwerking met start-ups en kennisinstellingen, en plaveit de weg naar een nieuwe manier om onderzoek en ontwikkeling aan te pakken. Op zes december vorig jaar opende koning Willem-Alexander...

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zijn wereldwijde theeactiviteiten opnieuw evalueren. Dat zei CEO Alan Jope bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. Hoewel Unilever in november nog ontkende dat de verkoop van de theedivisie overwogen werd, is de toekomst van onder meer de merken Lipton en PG Tips nu onzeker. Volgens de eigen berichtgeving liggen “alle...