Unilever onderzoekt pesticidevrije theeteelt

Unilever laat in India onderzoek doen naar de mogelijkheden om thee te telen zonder gebruik van pesticiden.

De studie moet de milieutechnische en economische haalbaarheid onderzoeken van de toepassing van biologische bestrijdingsmiddelen of andere methoden waarbij geen pesticiden worden gebruikt. Het onderzoek maakt deel uit van Sustainable Living Plan van Unilever. Daarin heeft de onderneming vastgelegd dat tegen 2020 alle landbouwgrondstoffen geproduceerd moeten worden via duurzame teelt.

Unilever publiceerde in maart al een guidance document over gebruik van pesticiden bij de teelt van thee, maar stelt nu dat de duurzame teelt, die tot stand moet komen in samenwerking met toeleveranciers en boeren, het snelste voortgang kan boeken als met gezamenlijk onderzoek aangetoond kan worden wat de mogelijkheden zijn.

De studie zal worden uitgevoerd door CABI, een intergouvernementele organisatie gericht op het verbeteren van kwaliteit van leven door toegepaste wetenschap in landbouw en milieu. Cabi zal daarbij samenwerken met de  Tea Board of India, de Tea Research Institutes en de voornaamste partijen in de sector.

Lees ook:

Unilever start onderzoeksprogramma naar thee (26 mei 2014)

Unilever neemt thee-bedrijf T2 over (9 september 2013)

 
Lees ook
Vijf jaar Smart Food Alliance

Vijf jaar Smart Food Alliance

Al vijf jaar zet de Smart Food Alliance zich in voor het ontwikkelen van duurzame, gezonde en eerlijke voedselketens door betere samenwerking en meer innovatie. Dit jubileum werd gevierd in aanwezigheid van Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Duurzaamheid staat bij veel bedrijven op de agenda, maar er is nog een lange weg te gaan. Dat zegt Cees Elemans van ING tijdens zijn presentatie ‘Verankering van duurzaamheid in uw businessmodel’ op Food Technology 2022.

Unilever verhoogt prijzen en verwacht minder verkopen

Unilever verhoogt prijzen en verwacht minder verkopen

Unilever verhoogt opnieuw de prijzen van producten vanwege de sterk gestegen grondstofkosten door de oorlog in Oekraïne. Dat meldt het bedrijf in een persbericht waarin ook de omzetcijfers van het eerste kwartaal van 2022 worden bekendgemaakt.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren