Unilever stopt geschil om Just Mayo

evmi-justmayo

Unilever ziet af van een rechtszaak tegen Hampton Creek. Vorige maand wilde het concern de Amerikaanse startup aanklagen omdat het bedrijf met Just Mayo consumenten zou misleiden.

Dat meldt Forbes. Unilever vond dat het Amerikaanse bedrijf Just Mayo niet als mayonaise mocht presenteren omdat er geen eieren in verwerkt zitten.

Het concern wees daarbij naar eisen van de Amerikaanse voedselautoriteiten die stellen dat mayonaise alleen mayonaise genoemd mag worden als er eigeel inzit.

Hampton Creek brengt via technologie duurzame voedingsmiddelen op plantaardige basis op de markt. Door Just Mayo te verkopen als gezondere en meer duurzame mayonaise-variant, zou de verkoop van Unilever's mayonaisemerken Hellman’s en Best Foods worden geschaad.

Sinds de aanklacht zijn er diverse contacten tussen beide bedrijven geweest, waardoor de kou uit de lucht is geraakt, stelt Hampton Creek.

Unilever stelt van Hampton Creek vernomen te hebben, dat het bedrijf de etiketten wil aanpassen. Het concern geeft aan het streven van Hampton Creek naar een ‘duurzamere wereld’ te delen.

Lees ook:

 
Lees ook
Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een aantal maanden geleden opende Unilever officieel zijn gloednieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen. Het nieuwe R&D-centrum moet leiden tot meer samenwerking met start-ups en kennisinstellingen, en plaveit de weg naar een nieuwe manier om onderzoek en ontwikkeling aan te pakken. Op zes december vorig jaar opende koning Willem-Alexander...

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zijn wereldwijde theeactiviteiten opnieuw evalueren. Dat zei CEO Alan Jope bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. Hoewel Unilever in november nog ontkende dat de verkoop van de theedivisie overwogen werd, is de toekomst van onder meer de merken Lipton en PG Tips nu onzeker. Volgens de eigen berichtgeving liggen “alle...