Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Packshot Solero multipack, via persbericht

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

De nieuwe verpakking voor Solero Bio Peach heeft ingebouwde compartimenten die de individuele ijsjes van elkaar scheiden. De kartonnen verpakking is voorzien van een polyethyleen coating. Hierdoor wordt 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks.

De pilot van de ‘Solero zonder jasje’ wordt gedaan in samenwerking met Picnic. Klanten van Picnic kunnen deze vernieuwde multipacks vanaf 19 augustus bestellen in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Solero en Picnic willen samen kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. “Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken,” laat Unilever weten.

Lees ook
RIVM: te weinig data beschikbaar om voortgang Plastic Pact te meten

RIVM: te weinig data beschikbaar om voortgang Plastic Pact te meten

Er is nog niet genoeg informatie beschikbaar om de voortgang van het Plastic Pact te meten. Dat blijkt uit het eerste rapport van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), die de voortgang moet monitoren. Het RIVM vroeg data op om een nulmeting te maken voor de doelstellingen van het pact, maar veel bedrijven die meedoen waren niet...

Onderzoekers: composteerbaar plastic kan prima bij het gft

Onderzoekers: composteerbaar plastic kan prima bij het gft

Biologisch afbreekbaar plastic breekt snel genoeg af om zonder problemen verwerkt te kunnen worden met het GFT-afval. Dat concluderen onderzoekers van Wageningen University & Research op basis van een onderzoek naar plastic in het Nederlandse GFT-afvalverwerkingsproces. De onderzoekers voerden een praktijkproef uit bij een van de bedrijven die...

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...