Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Packshot Solero multipack, via persbericht

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

De nieuwe verpakking voor Solero Bio Peach heeft ingebouwde compartimenten die de individuele ijsjes van elkaar scheiden. De kartonnen verpakking is voorzien van een polyethyleen coating. Hierdoor wordt 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks.

De pilot van de ‘Solero zonder jasje’ wordt gedaan in samenwerking met Picnic. Klanten van Picnic kunnen deze vernieuwde multipacks vanaf 19 augustus bestellen in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Solero en Picnic willen samen kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. “Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken,” laat Unilever weten.

Lees ook
Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Nestlé heeft aangekondigd dat de YES! fruit- en notenrepen voortaan verpakt zullen worden in recyclebare papieren wikkels. Dankzij een nieuwe techniek is Nestlé erin geslaagd hun snelle flow wrap-productielijnen zo aan te passen dat ze met papieren wikkels kunnen werken. De nieuwe wikkel is gemaakt van papier met een coating die met het...

Recycling Netwerk pleit voor statiegeld op blik

Recycling Netwerk pleit voor statiegeld op blik

De milieuorganisatie Recycling Netwerk pleit in een suggestieve youtube-video voor het invoeren van statiegeld op blikjes. In het filmpje wordt een drankblikje opgelost in zoutzuur om de kunststof coating aan de binnenkant zichtbaar te maken. Nuttig is hij zeker, de kunststof coating aan de binnenkant van een blikje die ervoor zorgt dat je cola niet...

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

‘Merken met een maatschappelijk doel groeien twee keer zo snel’, zegt CEO Alan Jope tegen het FD. Alle merken van Unilever moeten zo’n doel krijgen. Daarmee moet het bedrijf sneller gaan groeien. Unilever staat voor een flinke uitdaging. Jope’s voorganger Paul Polman beloofde de aandeelhouders sneller te groeien en de winstmarge...