Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Packshot Solero multipack, via persbericht

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

De nieuwe verpakking voor Solero Bio Peach heeft ingebouwde compartimenten die de individuele ijsjes van elkaar scheiden. De kartonnen verpakking is voorzien van een polyethyleen coating. Hierdoor wordt 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks.

De pilot van de ‘Solero zonder jasje’ wordt gedaan in samenwerking met Picnic. Klanten van Picnic kunnen deze vernieuwde multipacks vanaf 19 augustus bestellen in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Solero en Picnic willen samen kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. “Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken,” laat Unilever weten.

Lees ook
Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Een van de manieren waarop Unilever het plasticgebruik terugdringt, is het aanpassen van de verpakkingen voor voedingsmiddelen. Zo heeft het bedrijf bijvoorbeeld een doos ontwikkeld voor Solero-ijsjes die individuele plastic wrappers overbodig maakt. Deze nieuwe verpakking bevat ingebouwde vakken, waardoor individuele ijsjes niet meer apart verpakt...

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Begin dit jaar tekende Unilever al het (volgens sommigen te ambitieuze) Nederlandse Plastic Pact. Nu belooft het bedrijf daar nog een schepje bovenop te doen door tegen 2025 de hoeveelheid virgin plastic in verpakkingen te halveren en in datzelfde jaar meer plastic in te zamelen en te verwerken dan het bedrijf op de markt brengt. Ook zegt Unilever een...

Fieldlab Circulaire Verpakkingen: circulair door samenwerking

Fieldlab Circulaire Verpakkingen: circulair door samenwerking

We moeten naar circulaire verpakkingen toe. Maar hoe realiseer je zo’n complexe transitie? Kennis en informatie delen binnen de keten is essentieel. Aan de slag gaan met concrete cases is voor het Fieldlab Circulaire Verpakkingen de weg voorwaarts. Of circulariteit leeft? Maar liefst 140 aanwezigen uit 100 bedrijven waren op het appèl...