Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Packshot Solero multipack, via persbericht

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

De nieuwe verpakking voor Solero Bio Peach heeft ingebouwde compartimenten die de individuele ijsjes van elkaar scheiden. De kartonnen verpakking is voorzien van een polyethyleen coating. Hierdoor wordt 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks.

De pilot van de ‘Solero zonder jasje’ wordt gedaan in samenwerking met Picnic. Klanten van Picnic kunnen deze vernieuwde multipacks vanaf 19 augustus bestellen in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Solero en Picnic willen samen kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. “Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken,” laat Unilever weten.

Lees ook
Toename zwerfafval brengt statiegeld op plastic flesjes dichterbij

Toename zwerfafval brengt statiegeld op plastic flesjes dichterbij

De kans dat er vanaf begin 2021 statiegeld zit op kleine plastic flesjes, is groter geworden. Achter de schermen zijn de coalitiepartijen tot de conclusie gekomen dat dit haast onvermijdelijk is, schrijft Trouw. Drie jaar proeftijd kreeg de industrie om zelf oplossingen te bedenken tegen het zwerfvuil. Bij falen, beloofde het...

Industrie start imagocampagne voor plastic

Industrie start imagocampagne voor plastic

Nederlandse producenten van kunststof en rubber slaan de handen ineen voor een campagne die het slechte imago van plastic moet veranderen. ‘Nederlanders denken voornamelijk aan de negatieve aspecten van plastic.’ Hoor je tegenwoordig het woord ‘plastic’ in de media, dan is het altijd verbonden met een probleem. Een plasticsoep...

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Begin dit jaar lanceerden het World Wildlife Fund (WWF) en Knorr de Future 50 Foods-lijst. Een op het eerste gezicht wonderlijke combinatie tussen een NGO en een levensmiddelenmerk, maar volgens het WWF niet meer dan logisch. Vrijdag voegde zich een derde partij bij het stel: Sodexo, een van de grootste cateraars ter wereld. Met de Future 50 Foods-lijst...