Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Packshot Solero multipack, via persbericht

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

De nieuwe verpakking voor Solero Bio Peach heeft ingebouwde compartimenten die de individuele ijsjes van elkaar scheiden. De kartonnen verpakking is voorzien van een polyethyleen coating. Hierdoor wordt 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks.

De pilot van de ‘Solero zonder jasje’ wordt gedaan in samenwerking met Picnic. Klanten van Picnic kunnen deze vernieuwde multipacks vanaf 19 augustus bestellen in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

Solero en Picnic willen samen kijken of consumenten deze verpakking prettig vinden en om feedback te verzamelen. “Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken,” laat Unilever weten.

Lees ook
Unilever verkoopt merk Chicken Tonight

Unilever verkoopt merk Chicken Tonight

Zwanenberg Food Group neemt het merk Chicken Tonight over van Unilever. Het herkenbare sausmerk wordt al bij Zwanenberg geproduceerd, maar het in Almelo gevestigde bedrijf neemt nu ook de marketing en verkoop over. Zwanenberg Food Group produceert vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, gemaksmaaltijden en vegetarische producten, en heeft een omzet...

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

Unilever breekt met stereotypering

Unilever breekt met stereotypering

Eetstokjes bij een Vietnamese Pho. Mannen eten ongezond, vrouwen gezond. Millennials zijn horecaverslaafd. Stereotypering, Unilever wil er vanaf. Niet alleen omdat de multinational zich daar verantwoordelijk voor voelt, maar ook omdat progressieve marketing een aanmerkelijk betere merkimpact genereert. Slechts 6% van de reclames...