Unilever verhoogt prijzen en verwacht minder verkopen

Unilever Gebouw 2

Unilever verhoogt opnieuw de prijzen van producten en voedingsmiddelen vanwege de sterk gestegen grondstofkosten door de oorlog in Oekraïne. Dat meldt het bedrijf in een persbericht waarin ook de omzetcijfers van het eerste kwartaal van 2022 worden bekendgemaakt.  

Unilever verwacht dat komend jaar in het teken staat van kostenstijgingen. “In deze periode van ongekende inflatie moeten we de prijzen verder verhogen”, schrijft het bedrijf. Als gevolg daarvan verwacht Unilever dat klanten minder producten gaan kopen.

De onderliggende omzetgroei van Unilever steeg in de eerste drie maanden van 2022 met 7,3%. De totale omzet ging met bijna 12% omhoog naar 13,8 miljard euro in vergelijking met het eerste kwartaal van 2021.

Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Lees ook
Dalende verkopen bij voedingsspeciaalzaken en supermarkten

Dalende verkopen bij voedingsspeciaalzaken en supermarkten

In 2022 zagen voedingsspeciaalzaken en supermarkten hun verkopen dalen. Oorzaken zijn onder andere de heropening van de horeca en de huidige recessie. ABN AMRO verwacht dat deze daling zich in 2023 voortzet.

Duitse consumenten besparen op vlees vanwege inflatie

Duitse consumenten besparen op vlees vanwege inflatie

Inflatie beïnvloedt het koopgedrag van veel consumenten, ook bij onze oosterburen. 31 procent van de Duitsers kan zich hun gebruikelijke vleesconsumptie niet meer veroorloven. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Vion voor de Vion Consumer Monitor.

Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

In november daalde de inflatie naar 11,2 procent. Maar in vergelijking met vorig jaar betalen consumenten nog altijd veel meer voor hun eten en drinken. Dat blijkt uit een analyse over de maand november van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).