Unilever verkoopt Bifi en Peperami

ROTTERDAM - Unilever verkoopt de vleessnackactiviteiten, de merken Bifi en Peperami, aan het Amerikaanse Jack Link’s, bekend van Beef Jerky.

Beide bedrijven hebben bekendgemaakt een definitieve verkoopovereenkomst te hebben getekend. Al langer bekend is dat Unilever wil snoeien in het aantal merken.

'Duurzame groei'

“Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze 2 merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link’s”, stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe.

'Iconische merken'

Volgens hem zijn Bifi en Peperami '2 iconische lokale merken'. Bifi is op de markt in Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, Peperami in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

In de verkoop wordt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach meegenomen.

Beef jerky

In december ging nog het gerucht dat de vleessnackactiviteiten aan de Ierse Kerry Group verkocht zouden worden. De definitieve koper, Jack Link’s uit Wisconsin, is specialist in vleessnacks, met producten als beef jerky, chicken bite, beef snack en turkey snack.

Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Lees ook:

 
Meer over
Lees ook
Corona doet Unilever geen pijn

Corona doet Unilever geen pijn

De verschillende takken van Unilever houden elkaar de eerste helft van 2020 in balans met winst en verlies. Unilever maakte samen met de halfjaarcijfers bekend om het grootste deel van de theedivisie te verkopen.

Groenlinks wil Unilever fiscaal straffen voor verhuizing

Groenlinks wil Unilever fiscaal straffen voor verhuizing

Groenlinks heeft op 10 juli een wetsvoorstel ingediend dat het uit Nederland vertrekkende Unilever moet dwingen om alsnog dividendbelasting te betalen over in Nederland opgebouwde winsten. De initiatiefwet richt zich in algemene zin op bedrijven met een omzet van meer dan 750 miljoen die verhuizen naar een land zonder dividendbelasting. Deze voorwaarden...

Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Deze week maakte Unilever een reeks nieuwe duurzaamheidsplannen en targets bekend. Het bedrijf belooft dat al hun producten in 2039 klimaatneutraal zullen zijn. In 2023 moet de toeleverketen volledig ontbossingsvrij zijn. Daarnaast wil Unilever in de komende tien jaar programma's voor water-rentmeesterschap invoeren op 100 locaties in gebieden met...