Unilever verkoopt Bifi en Peperami

ROTTERDAM - Unilever verkoopt de vleessnackactiviteiten, de merken Bifi en Peperami, aan het Amerikaanse Jack Link’s, bekend van Beef Jerky.

Beide bedrijven hebben bekendgemaakt een definitieve verkoopovereenkomst te hebben getekend. Al langer bekend is dat Unilever wil snoeien in het aantal merken.

'Duurzame groei'

“Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze 2 merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link’s”, stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe.

'Iconische merken'

Volgens hem zijn Bifi en Peperami '2 iconische lokale merken'. Bifi is op de markt in Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, Peperami in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

In de verkoop wordt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach meegenomen.

Beef jerky

In december ging nog het gerucht dat de vleessnackactiviteiten aan de Ierse Kerry Group verkocht zouden worden. De definitieve koper, Jack Link’s uit Wisconsin, is specialist in vleessnacks, met producten als beef jerky, chicken bite, beef snack en turkey snack.

Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Lees ook:

 
Meer over
Lees ook
Ben & Jerry’s boycot ijsverkoop in bezette Palestijnse gebieden

Ben & Jerry’s boycot ijsverkoop in bezette Palestijnse gebieden

IJsproducent Ben & Jerry’s (B&J) maakt in een statement bekend dat het tegen B&J’s normen en waarden ingaat om ijs te verkopen in bezette Palestijnse gebieden. Eind 2022 eindigt het bedrijf daarom de licentieovereenkomst met een lokale Israëlische partner die ijs maakt voor de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem.

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Ruim €2 miljard; dat eist de Braziliaanse fiscus van Unilever, omdat het levensmiddelenconcern heeft geprobeerd belastingen te ontwijken.

Samenwerking Unilever en Enough

Samenwerking Unilever en Enough

Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren.