Unilever verkoopt Bifi en Peperami

BiFi

ROTTERDAM - Unilever verkoopt de vleessnackactiviteiten, de merken Bifi en Peperami, aan het Amerikaanse Jack Link’s, bekend van Beef Jerky.

Beide bedrijven hebben bekendgemaakt een definitieve verkoopovereenkomst te hebben getekend. Al langer bekend is dat Unilever wil snoeien in het aantal merken.

'Duurzame groei'

“Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze 2 merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link’s”, stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe.

'Iconische merken'

Volgens hem zijn Bifi en Peperami '2 iconische lokale merken'. Bifi is op de markt in Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, Peperami in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

In de verkoop wordt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach meegenomen.

Beef jerky

In december ging nog het gerucht dat de vleessnackactiviteiten aan de Ierse Kerry Group verkocht zouden worden. De definitieve koper, Jack Link’s uit Wisconsin, is specialist in vleessnacks, met producten als beef jerky, chicken bite, beef snack en turkey snack.

Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Lees ook:

 
Meer over
Lees ook
Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever formuleert nieuwe principes voor kindermarketing

Unilever heeft met een lijst principes hun nieuwe beleid rondom kindermarketing bekend gemaakt. Het bedrijf stopt geheel met advertenties gericht op kinderen onder de 12 jaar. Ook legt Unilever zichzelf strengere eisen op als het gaat om marketing op verpakkingen en in winkels. De vijftien principes die Unilever heeft geformuleerd betreffen zowel communicatie...

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een kijkje in het Foods Innovation Centre van Unilever

Een aantal maanden geleden opende Unilever officieel zijn gloednieuwe Foods Innovation Centre in Wageningen. Het nieuwe R&D-centrum moet leiden tot meer samenwerking met start-ups en kennisinstellingen, en plaveit de weg naar een nieuwe manier om onderzoek en ontwikkeling aan te pakken. Op zes december vorig jaar opende koning Willem-Alexander...

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zich bezinnen op theedivisie

Unilever gaat zijn wereldwijde theeactiviteiten opnieuw evalueren. Dat zei CEO Alan Jope bij de presentatie van de jaarcijfers van het bedrijf. Hoewel Unilever in november nog ontkende dat de verkoop van de theedivisie overwogen werd, is de toekomst van onder meer de merken Lipton en PG Tips nu onzeker. Volgens de eigen berichtgeving liggen “alle...