Unilever verkoopt Bifi en Peperami

ROTTERDAM - Unilever verkoopt de vleessnackactiviteiten, de merken Bifi en Peperami, aan het Amerikaanse Jack Link’s, bekend van Beef Jerky.

Beide bedrijven hebben bekendgemaakt een definitieve verkoopovereenkomst te hebben getekend. Al langer bekend is dat Unilever wil snoeien in het aantal merken.

'Duurzame groei'

“Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze 2 merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link’s”, stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe.

'Iconische merken'

Volgens hem zijn Bifi en Peperami '2 iconische lokale merken'. Bifi is op de markt in Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, Peperami in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

In de verkoop wordt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach meegenomen.

Beef jerky

In december ging nog het gerucht dat de vleessnackactiviteiten aan de Ierse Kerry Group verkocht zouden worden. De definitieve koper, Jack Link’s uit Wisconsin, is specialist in vleessnacks, met producten als beef jerky, chicken bite, beef snack en turkey snack.

Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Meer over
Lees ook
Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

Hein Schumacher verlaat Koninklijke FrieslandCampina als CEO per 1 mei. Hij heeft een nieuwe positie geaccepteerd als CEO van Unilever. De raad van commissarissen van FrieslandCampina feliciteert Hein Schumacher met deze nieuwe positie en is het proces gestart voor de benoeming van een nieuwe CEO.

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Het is Ben & Jerry’s niet gelukt de verkoop in Israël te blokkeren. Een rechter in New York heeft het verzoek tot een voorlopige voorziening afgewezen.

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...