Unilever verkoopt Bifi en Peperami

ROTTERDAM - Unilever verkoopt de vleessnackactiviteiten, de merken Bifi en Peperami, aan het Amerikaanse Jack Link’s, bekend van Beef Jerky.

Beide bedrijven hebben bekendgemaakt een definitieve verkoopovereenkomst te hebben getekend. Al langer bekend is dat Unilever wil snoeien in het aantal merken.

'Duurzame groei'

“Omdat we ons portfolio tegen het licht blijven houden om duurzame groei voor Unilever te realiseren, geloven we dat het potentieel van deze 2 merken op dit moment beter kan worden gerealiseerd bij Jack Link’s”, stelt Jan Zijderveld, president Unilever Europe.

'Iconische merken'

Volgens hem zijn Bifi en Peperami '2 iconische lokale merken'. Bifi is op de markt in Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland, Peperami in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

In de verkoop wordt ook de productiefaciliteit in het Duitse Ansbach meegenomen.

Beef jerky

In december ging nog het gerucht dat de vleessnackactiviteiten aan de Ierse Kerry Group verkocht zouden worden. De definitieve koper, Jack Link’s uit Wisconsin, is specialist in vleessnacks, met producten als beef jerky, chicken bite, beef snack en turkey snack.

Het overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Meer over
Lees ook
Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...