Unilever verkoopt Slim-Fast

11 juli 2014

Unilever verkoopt het merk Slim-Fast (afslankproducten) en de daarmee samenhangende wereldwijde activiteiten aan investeringsmaatschappij Kainos Capital.

Slim-Fast is actief in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Het bedrijf stond al in de etalage om te worden verkocht.

Portfolio omvormen

De verkoop van Slim-Fast is de laatste stap in het omvormen van het portfolio in Noord-Amerika, zegt Kees Kruythoff, president van Unilever Noord-Amerika. Het doel is om op deze manier te focussen op groei voor het kern-portfolio, zoals de merken Knorr en Hellmann’s.

In mei van dit jaar verkocht Unilever ook al de merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika. Unilever blijft overigens een minderheidsbelang in Slim-Fast houden.

Kainos Capital

Kainos Capital is een private equity firma met de focus op de voedingsmiddelen.

Het bedrijf heeft participaties in Inter Health Nutraceuticals, Earthbound Farm Organic, Ghirardelli Chocolate en Pinnacle Food Group dat in diverse landen het vroegere Unilever-merk Birds Eye voert (in andere landen bekend onder merknaam Iglo).

Lees ook:

Unilever verkoopt merken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika (22 mei 2014)

Unilever verkoopt Bifi en Peperami (21 februari 2014)

Altijd op de hoogte blijven?