'Unilever wil voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen'

Unilever

Volgens ingewijden wil Unilever voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen. Dit schrijven diverse Britse kranten. Volgens The Sunday Telegraph gaat het onder meer om de margarinelabels Becel/Flora en Stork. Topman Paul Polman wil volgens de krant met de verkoop tegemoetkomen aan de aandeelhouders. Zij willen dat Unilever besparende maatregelen neemt.

Kraft Heinz

Amerikaanse branchegenoot Kraft Heinz bracht eind februari ongevraagd een overnamebod uit. Hoewel het bod werd afgewezen en ingetrokken, reageerden de beleggers wel enthousiast. Daarom kondigde Unilever aan om alle opties te onderzoeken die sneller waarde creëren. De verkoop van de merken kan hier onderdeel van zijn. The Sunday Telegraph noemt grote investeerders als Bain Capital, CVC en Clayton Dubilier & Rice als mogelijke kopers. Ook Kraft Heinz wordt genoemd. Een woordvoerster van Unilever heeft nog geen commentaar gegeven.

Margarine

Unilever Margarine heeft al sinds de oprichting van het bedrijf in 1930 margarine in het assortiment. In 2014 bracht Unilever de margarines en andere smeersels onder in een apart bedrijfsonderdeel. Dat leidde toen al tot speculatie over een mogelijke verkoop van het onderdeel.

Lees ook:

   
Lees ook
Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

Unilever breekt met stereotypering

Unilever breekt met stereotypering

Eetstokjes bij een Vietnamese Pho. Mannen eten ongezond, vrouwen gezond. Millennials zijn horecaverslaafd. Stereotypering, Unilever wil er vanaf. Niet alleen omdat de multinational zich daar verantwoordelijk voor voelt, maar ook omdat progressieve marketing een aanmerkelijk betere merkimpact genereert. Slechts 6% van de reclames...