'Unilever wil voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen'

Unilever

Volgens ingewijden wil Unilever voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen. Dit schrijven diverse Britse kranten. Volgens The Sunday Telegraph gaat het onder meer om de margarinelabels Becel/Flora en Stork. Topman Paul Polman wil volgens de krant met de verkoop tegemoetkomen aan de aandeelhouders. Zij willen dat Unilever besparende maatregelen neemt.

Kraft Heinz

Amerikaanse branchegenoot Kraft Heinz bracht eind februari ongevraagd een overnamebod uit. Hoewel het bod werd afgewezen en ingetrokken, reageerden de beleggers wel enthousiast. Daarom kondigde Unilever aan om alle opties te onderzoeken die sneller waarde creëren. De verkoop van de merken kan hier onderdeel van zijn. The Sunday Telegraph noemt grote investeerders als Bain Capital, CVC en Clayton Dubilier & Rice als mogelijke kopers. Ook Kraft Heinz wordt genoemd. Een woordvoerster van Unilever heeft nog geen commentaar gegeven.

Margarine

Unilever Margarine heeft al sinds de oprichting van het bedrijf in 1930 margarine in het assortiment. In 2014 bracht Unilever de margarines en andere smeersels onder in een apart bedrijfsonderdeel. Dat leidde toen al tot speculatie over een mogelijke verkoop van het onderdeel.

Lees ook:

   
Lees ook
Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...