'Unilever wil voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen'

Unilever

Volgens ingewijden wil Unilever voor 7 miljard euro aan voedselmerken verkopen. Dit schrijven diverse Britse kranten. Volgens The Sunday Telegraph gaat het onder meer om de margarinelabels Becel/Flora en Stork. Topman Paul Polman wil volgens de krant met de verkoop tegemoetkomen aan de aandeelhouders. Zij willen dat Unilever besparende maatregelen neemt.

Kraft Heinz

Amerikaanse branchegenoot Kraft Heinz bracht eind februari ongevraagd een overnamebod uit. Hoewel het bod werd afgewezen en ingetrokken, reageerden de beleggers wel enthousiast. Daarom kondigde Unilever aan om alle opties te onderzoeken die sneller waarde creëren. De verkoop van de merken kan hier onderdeel van zijn. The Sunday Telegraph noemt grote investeerders als Bain Capital, CVC en Clayton Dubilier & Rice als mogelijke kopers. Ook Kraft Heinz wordt genoemd. Een woordvoerster van Unilever heeft nog geen commentaar gegeven.

Margarine

Unilever Margarine heeft al sinds de oprichting van het bedrijf in 1930 margarine in het assortiment. In 2014 bracht Unilever de margarines en andere smeersels onder in een apart bedrijfsonderdeel. Dat leidde toen al tot speculatie over een mogelijke verkoop van het onderdeel.

Lees ook:

   
Lees ook
Nieuwe CEO voor Kraft Heinz

Nieuwe CEO voor Kraft Heinz

Vanaf 1 juli 2019 gaat Kraft Heinz verder met een nieuwe CEO. De huidige topman, Bernando Hees, maakt plaats voor Miguel Patricio, de vroegere marketingdirecteur van AB InBev. Het is niet gek dat Kraft Heinz verder gaat met een nieuwe topman. Het bedrijf meldde eerder dit jaar dat zij het jaar 2018 hebben afgesloten met een miljardenverlies. In het...

Unilever sluit Belgische Lipton-fabriek

Unilever sluit Belgische Lipton-fabriek

Unilever gaat mogelijk zijn Belgische theefabriek van Lipton sluiten. Hiermee staan 126 banen op het spel. De productieprocessen die nu plaatsvinden in België worden overgenomen door de fabriek in Polen. Lipton heeft op dit moment nog drie theefabrieken in Europa: in Engeland, Polen en België. In de fabrieken in Engeland en Polen worden...

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Coca-Cola produceerde in 2017 3 miljoen ton plastic. Dat bedrijf en een aantal andere grootverbruikers van plastic verpakkingen voor de consumentenmarkt gaven openheid van zaken aan de Ellen MacArthur Foundation. Coca-Cola maakt, volgens The Guardian, een vijfde van de plastic PET-flessen ter wereld. Per minuut rollen er 200.000 PET-flesjes...