Unilever winnaar in strijd om Indiase GlaxoSmithKline-tak

unilever-hoofdkantoor-brug315

Unilever neemt het onderdeel Health Food Drinks over van farmacieconcern GlaxoSmithKline (GSK), dat voornamelijk actief is in India. Ook concurrenten Nestlé en Coca-Cola wedijverden om de overname, maar trokken aan het kortste eind. Unilever heeft 3,3 miljard euro betaald voor de overname.

GSK HFD is de marktleider in India op het gebied van gezondheidsdranken, met merken als Horlicks en Boost. Met name Horlicks is een merk met een lange geschiedenis in Azië, aangezien het al sinds 1930 wordt verkocht. De divisie behaalt dit jaar een omzet van zo’n €550 miljoen, waarvan zo’n 90% uit India komt.

Met de overname gaat GSK Consumer Healthcare India op in de Indiase tak van Unilever. Ook krijgt Unilever een aandeel van 82% in GSK Bangladesh en neemt het concern een aantal commerciële activiteiten over in van GSK in andere Aziatische landen.

Bron: Unilever

Lees ook
DSM koopt Indiaas plastic

DSM koopt Indiaas plastic

Royal DSM heeft aangekondigd dat ze de Engineering Plastics-afdeling van het Indiase bedrijf SRF Ltd. over gaat nemen. Dat is te lezen op de website van DSM. SRF Ltd. is een bedrijf met een leidende rol in India op het gebied van ontwikkeling, productie en verkoop van specialty materials. De Engineering Plastics-afdeling die...

Mérieux Nutrisciences breidt uit in Duitsland

Mérieux Nutrisciences breidt uit in Duitsland

Mérieux Nutrisciences neemt het Duitse Institut Kirchhoff Berlin over. Dat kondigde het bedrijf deze week aan. Institut Kirchhoff voert chemisch, fysisch, moleculair biologisch en microbiologisch onderzoek uit voor de voedingsmiddelenindustrie. Met de overname van Institut Kirchhoff Berlin breidt het Franse Mérieux zich verder uit op...

Ferrero neemt koekjesafdeling van Kellogg over

Ferrero neemt koekjesafdeling van Kellogg over

Ferrero, producent van onder meer Nutella, staat op het punt de koekjesdivisie van Kellogg over te nemen. Nieuwssite CNBC meldt dat de deal bijna rond is. Ferrero betaalt 1,3 miljard dollar aan Kellogg voor de overname. De merken die ter overname werden aangeboden zijn Keebler, Famous Amos, en fruitsnack-merken. Kellogg gaat zich na de verkoop...