Unilever wint Gouden Wheel voor Magnum Pint

17 mei 2018

De uitreiking van de Wheels of Retail, de belangrijkste prijs voor productintroducties in de supermarkt, vond dit jaar plaats op 15 mei. De grote winnaar was Unilever. Hun product Magnum Pint werd verkozen tot beste productintroductie van het jaar en kreeg het Gouden Wheel of Retail.

Gouden Wheel of Retail

Bij het product Magnum Pint zit het bekende Magnum ijs in een beker. Unilever kreeg de prijs uit handen van Marc-Jan Kivits van Superunie. Volgens hem kreeg Unilever de prijs omdat "retailers goede innovaties enorm waarderen als motor achter groei en om te veel focus op de p van promotie te voorkomen".

Speciaal Wheel

Naast het Gouden Wheel werden er nog meer prijzen uitgereikt. Kees Rusius van Albert Heijn reikte het Special Wheel voor het Meest margetoevoegende product uit aan L’Or espresso capsules. Het Special Wheel voor het Meest margeverrijkende product ging naar Iglo Ping & Klaar-range.

Coca-Cola ontving uit handen van Koen van Berlicum van Jumbo het Innovatiewheel uit aan voor Finley-range. De frisdrankfabrikant kreeg ook het Consumentenwheel voor Sprite (zonder suiker). Dat maakten Joop Holla van GfK en Hans Feenstra van Nielsen bekend.

Winnaars categorie Wheels:

  • Appelmoes/appelcompote: Servero 100% Appelmoes
  • Babyproducten: De Kleine keuken baby koekjes
  • Bier: Heineken 0.0
  • Zoetwaren & Snacks biscuit en koek: Bolletje noten en granenrepen
  • Ontbijtproducten: Bolletje vezelrijk beschuit
  • Zuivel/zuiveldranken: Alpro Go On-range
  • Zoetwaren & Snacks droge snacks: Lay’s Mix-range
  • Diepvries maaltijden en componenten: Iglo Ping & Klaar-range
  • IJs: Magnum Pint
  • Diepvries snacks: Kwekkeboom Black Angus Bitterballen
  • Frisdranken: Finley-range
  • Warme dranken: L’Or espresso capsules
  • Haarverzorging: Andrelon zilver care

Wheels of Retail

Distrifood reikt jaarlijks de Wheels of Retail uit aan de beste nieuwe producten in de Nederlandse supermarktwereld. Dit gebeurt in samenwerking met de drie grote inkooporganisaties (Albert Heijn, Jumbo Supermarkten en Superunie) en marktonderzoekbureau Nielsen en Gfk.

 

Altijd op de hoogte blijven?