Van data naar productiviteit

iffi-masterclass

Met de razendsnelle ontwikkelingen in technologie en digitalisering, worden onze fabrieken continue slimmer en autonomer. Wat betekent dat voor de operators achter de besturingssystemen?  En als verandering en vernieuwing de enige constante factoren zijn, wat komt er dan eerst, de tools of het gedrag? En als het gaat om gedrag, hoe kun je leren presteren voordat je resultaten moet leveren?

Drie keer per jaar organiseert het IFFI Masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van 13 en 14 juni draait om slim en duurzaam produceren en de interactie tussen mens en machine in een continue veranderde omgeving. 

IFFI Masterclass Operations

De IFFI Masterclass Operations behandelt thema’s als controle op uitzondering en HMI-stijlen (Human Machine Interaction) om operators te ondersteunen bij het omgaan met intelligente systemen. Wat betekent het om in een volledig transparante voedselfabriek te werken? Waarom is de productiviteit op de lange termijn moeilijk na een korte verandering?

Verder komen de nieuwste ontwikkelingen en technologieën aan bod die waarde toevoegen aan de activiteiten van producenten van voedingsingrediënten. Hoe kun je block-chain toepassen en CO2-neutrale productie in de agrofood-industrie beheren?

Voor wie?

Managing directors, operational directors, plant managers, supply chain managers, logistics managers, product (group) managers, managers technology, process technologists, sustainability en QA/QC professionals. Managers en professionals uit de ingrediëntenindustrie die geïnteresseerd zijn in smart factories en duurzaam produceren, zijn van harte welkom. 

Kijk voor het programma en om u aan te melden op de IFFI website.

Lees ook
Column: Samen bij de tijd

Column: Samen bij de tijd

De wetgeving omtrent voedseletiketten vereist een bepaalde ‘intentie’ en streeft naar ‘transparantie’ vanuit bedrijven in de voedselindustrie. Maar wat wordt daarmee precies bedoeld? Op 20 mei werd door IFFI een sessie georganiseerd waarin die wetgeving werd uitgelegd. Mede-oprichter Renee Boerefijn faciliteerde de sessie. Annemieke Tops was spreker:...

Column: Succesratio innovatie verhogen

Column: Succesratio innovatie verhogen

e algemene perceptie is dat marketing in BtC is ‘uitgevonden’, en vooral in de Fast Moving Consumer Goods. Daar zit een kern van waarheid in. Maar in dat competitieve milieu is het lastig om met kop en schouders boven het maaiveld uit te steken. Hoe doen marketeers het in BtB; is het daar makkelijker en wat kunnen beide types marketeers in die verschillende...

Hologrammen op je eten?

Hologrammen op je eten?

Hologrammen vind je overal, van rijbewijzen tot creditcards tot productverpakkingen. En volgens onderzoekers kunnen eetbare hologrammen in de toekomst zelfs voedingsmiddelen verbeteren.  Onderzoekers zijn al een poos bezig met het ontwikkelen van hologrammen op ons eten. De meeste hologrammen worden met lasers op metalen oppervlakken, zoals aluminium,...