Van Loon Group wil Promessa overnemen van Coop Supermarkten

gehakt_Pixabay

Foto: Pixabay

Van Loon Group wil de aandelen van Coop Productiebedrijven, handelend onder de bedrijfsnaam ProMessa, overnemen van Coop Supermarkten. ProMessa is een slagerij, die voorverpakte vleesproducten voor verschillende supermarktketens in Nederland produceert.

ProMessa maakte de afgelopen jaren een stevige groei door en zich bij een gespecialiseerd bedrijf zoals Van Loon Group verder ontwikkelen. Daarnaast ontstaat er door de voorgenomen verkoop voor Coop meer ruimte voor verdere investeringen in de retailketen.

Fred Bosch, algemeen directeur Coop Supermarkten: “We zijn trots op de ontwikkeling die ProMessa sinds 2009 onder Coop heeft neergezet. Een absoluut compliment voor alle betrokkenen; dankzij hun inzet en innovatiekracht heeft ProMessa zich weten te ontwikkelen tot een succesvolle, moderne slagerij. Dat heeft geresulteerd in serieuze belangstelling van een gespecialiseerde organisatie. Wij achten Van Loon Group een goede partij om ProMessa aan over te dragen.”

Harold Rouweler, directeur ProMessa: “Wij zien in Van Loon Group een goede partij om mee verder te gaan. Het familiebedrijf heeft in het verleden meerdere succesvolle overnames gedaan en heeft de visie om de meest duurzame en klantgerichte producent van vleesproducten, vleesvervangers en maaltijden van Nederland te zijn. Daar sluit de filosofie en missie van ProMessa naadloos op aan. Wij kijken dan ook uit naar onze samenwerking en hebben alle vertrouwen in de verdere ontwikkeling van ProMessa bij Van Loon Group.”

Erik van Loon, Bestuursvoorzitter Van Loon Group: “De overname van ProMessa past in de groeistrategie van Van Loon Group om onze positie in de Nederlandse retailmarkt verder te versterken. Wij denken dat ProMessa onder onze hoede de ingezette groei verder kan ontwikkelen en kan profiteren van synergievoordelen. Wij kunnen door de overname van dit mooie succesvolle bedrijf, onze innovatieve ketenconcepten verder uitbouwen om daarmee bij te dragen aan verdere verduurzaming van de keten.”

De voorgenomen transitie is onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en advies van de ondernemingsraden van Coop en Van Loon Group. De overname heeft geen negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid bij ProMessa.

Van Loon Group_Promessa logo

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Lees ook
Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.