Vegaburger Beyond Meat naar de beurs

beyond meat

Het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat, dat vegetarische hamburgers ontwikkelt, gaat de beurs op. Met een notering op de Nasdaq wil het bedrijf 100 miljoen dollar ophalen, zo meldt De Tijd.

De markt voor niet-dierlijk vlees groeit, en ligt met name open voor fabrikanten die de smaak van gewoon vlees weten te evenaren. Beyond Meat doet dit door plantaardige alternatieven te zoeken voor de moleculen die vlees zijn smaak en textuur geven. Het bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid. Vorig jaar groeide de omzet naar 32,6 miljoen dollar, en dit jaar rapporteert Beyond Meat al in de eerste negen maanden een omzet van 56,4 miljoen.

De groei zit op dit moment voornamelijk in de VS, maar Beyond Meat wil ook in andere werelddelen voet aan de grond krijgen. Vanaf 2020 wil het bedrijf ook in Europa produceren, waarna ook Azië moet volgen. De beursgang zal daarvoor de broodnodige financiering opleveren.

Bron: De Tijd

Lees ook
Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam is de nieuwe General Manager voor Europa bij Beyond Meat. Oostdam heeft meer dan twee decennia ervaring in de voedings- en retailsector. Hij gaat vanuit Nederland leiding geven aan de expansie van de producent van plantaardige producten in Europa.

We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt

We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt

Tijdens het Horeca Expo in Gent op 21 november 2021 zijn de We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt. De jury beoordeelde het afgelopen jaar meer dan honderd restaurants in Nederland, België, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten op het aandeel groenten en fruit op hun menu, net als op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende...