Vegaburger Beyond Meat naar de beurs

beyond meat

Het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat, dat vegetarische hamburgers ontwikkelt, gaat de beurs op. Met een notering op de Nasdaq wil het bedrijf 100 miljoen dollar ophalen, zo meldt De Tijd.

De markt voor niet-dierlijk vlees groeit, en ligt met name open voor fabrikanten die de smaak van gewoon vlees weten te evenaren. Beyond Meat doet dit door plantaardige alternatieven te zoeken voor de moleculen die vlees zijn smaak en textuur geven. Het bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid. Vorig jaar groeide de omzet naar 32,6 miljoen dollar, en dit jaar rapporteert Beyond Meat al in de eerste negen maanden een omzet van 56,4 miljoen.

De groei zit op dit moment voornamelijk in de VS, maar Beyond Meat wil ook in andere werelddelen voet aan de grond krijgen. Vanaf 2020 wil het bedrijf ook in Europa produceren, waarna ook Azië moet volgen. De beursgang zal daarvoor de broodnodige financiering opleveren.

Bron: De Tijd

Lees ook
Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

Nestlé's Incredible Burger verkrijgbaar bij McDonald’s

In de Duitse McDonald’s-vestigingen staat vanaf vandaag een veganistische burger op de menukaart. De zogenaamde “Big Vegan TS” wordt gemaakt met de Incredible Burger van Garden Gourmet (Nestlé). De plantaardige burger van Nestlé bestaat nog maar een maandje voor het grote publiek, en nu al mag hij de hoofdrol spelen...

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Eerder deze week maakte het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat bekend dat zijn net echte vleesloze hamburgers op het vasteland van Europa als eerste in de Belgische winkels van Delhaize en Albert Heijn te vinden zijn. Nederland blijft niet achter. Vanaf volgende week is de burger ook bij de Nederlandse Albert Heijns te koop. Ik proefde de burger...

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Supermarkten verkochten tijdens de Week Zonder Vlees niet alleen meer vleesvervangers, maar ook meer vlees. Dat meldt Distrifood. In maart meldde de Stichting Nationale Week Zonder Vlees nog dat ze dit jaar hun ‘impact hebben verdubbeld’ ten opzichte van vorig jaar. De stichting meet dat aan het aantal deelnemers dat zich inschreef: 57.600....