De Vegetarische Slager lanceert vegetarische maaltijden in het Verenigd Koninkrijk

Vegetarische Slager

De producten van de Vegetarische Slager zijn nu ook verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk. Samen met premium supermarkt Waitrose lanceerde de Vegetarische Slager een lijn vegetarische maaltijden. Het gaat om traditionele vleesgerechten zoals Tikka Masala, Chili sin Carne, Thaise groene Curry en Lasagne, waarbij het dierlijk vlees vervangen is door de plantaardige variant van De Vegetarische Slager.

Producten van De Vegetarische Slager werden al op bescheiden schaal verkocht in het Verenigd Koninkrijk. Zoals in de Hyde Park Book Club in Leeds, die meldde dat de Vegetarische Bratwurst door de Ultimate Leeds Sausage Guide gekozen werd tot “Leeds best bangers”.

Met de nieuwe maaltijden neemt het aanbod van vegetarische producten bij Waitrose toe met 35 procent. Vegetarische maaltijden vormen met een jaarlijkse groei van 14 procent een van de snelst groeiende categorieën in het Engelse supermarktkanaal. De verwachting van Waitrose is dat deze groei alleen maar zal toenemen.

De Vegetarische Slager is met haar nieuwe fabriek in Breda klaar voor de grote internationale doorbraak. De producten zijn inmiddels verkrijgbaar bij 3500 verkooppunten in 15 landen. Na het Verenigd Koninkrijk breidt de Vegetarische Slager zich verder uit naar Finland, Duitsland en Frankrijk.

Vegetarische-Slager_logo-ENG-300x121

Lees ook:

Lees ook
Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

Optimisme Duitse vleessector bij aanvang IFFA 2022

In Frankfurt startte 14 mei IFFA, de internationale vakbeurs voor de vleesindustrie. Tot en met 19 mei staat Messe Frankfurt in het teken van de laatste innovaties op het gebied van vlees en alternatieve eiwitten. De Duitse vleessector is bij aanvang van de beurs positief gestemd.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Novish ziet kansen op de markt voor plantaardige vis

Novish ziet kansen op de markt voor plantaardige vis

Is er een markt voor plantaardige vis? Maiko van der Meer lanceerde twee jaar geleden met twee collega’s Novish, het eerste volledig plantaardige visbedrijf van Europa. Tijdens Food Technology vertelt hij over de ontwikkeling van visvervangers en de lessen die hij daar in de afgelopen twee jaar van leerde.