De Vegetarische Slager lanceert vegetarische maaltijden in het Verenigd Koninkrijk

Vegetarische Slager

De producten van de Vegetarische Slager zijn nu ook verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk. Samen met premium supermarkt Waitrose lanceerde de Vegetarische Slager een lijn vegetarische maaltijden. Het gaat om traditionele vleesgerechten zoals Tikka Masala, Chili sin Carne, Thaise groene Curry en Lasagne, waarbij het dierlijk vlees vervangen is door de plantaardige variant van De Vegetarische Slager.

Producten van De Vegetarische Slager werden al op bescheiden schaal verkocht in het Verenigd Koninkrijk. Zoals in de Hyde Park Book Club in Leeds, die meldde dat de Vegetarische Bratwurst door de Ultimate Leeds Sausage Guide gekozen werd tot “Leeds best bangers”.

Met de nieuwe maaltijden neemt het aanbod van vegetarische producten bij Waitrose toe met 35 procent. Vegetarische maaltijden vormen met een jaarlijkse groei van 14 procent een van de snelst groeiende categorieën in het Engelse supermarktkanaal. De verwachting van Waitrose is dat deze groei alleen maar zal toenemen.

De Vegetarische Slager is met haar nieuwe fabriek in Breda klaar voor de grote internationale doorbraak. De producten zijn inmiddels verkrijgbaar bij 3500 verkooppunten in 15 landen. Na het Verenigd Koninkrijk breidt de Vegetarische Slager zich verder uit naar Finland, Duitsland en Frankrijk.

Vegetarische-Slager_logo-ENG-300x121

Lees ook:

Lees ook
Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Prijsverschil vlees en vleesvervangers neemt af

Het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers in de supermarkt nam de afgelopen vijf jaar af. Dat blijkt uit onderzoek van Questionmark naar de prijsontwikkelingen van de zes grote Nederlandse supermarkten. De supermarktonderzoeker deed het onderzoek in opdracht van ProVeg Nederland.

Landelijk vergelijkingsonderzoek gezondheid supermarkten van start

Landelijk vergelijkingsonderzoek gezondheid supermarkten van start

Stichting Questionmark start voor de tweede keer met een landelijk vergelijkingsonderzoek naar de mate waarin supermarkten hun klanten helpen in het maken van gezonde keuzes. Het onderzoek “Superlijst Gezondheid” onderzoekt in hoeverre supermarkten ons helpen gezonder te eten en drinken en leidt tot een publieke ranglijst van supermarkten.

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

De aanvraag van de Green Protein Alliance (GPA) voor subsidie om consumptie van lokaal geteelde plantaardige eiwitten te promoten, is niet gehonoreerd door de Europese Commissie. De Europese Commissie kende wel 38,1 miljoen euro steun toe aan de promotie van dierlijke producten. “In het licht van de actualiteiten is het niet honoreren extra wrang”,...