Verkoop vleesvervangers in super daalt

Servicesupermarkten en hard discounters verkopen minder vleesvervangers. Uit cijfers van marktonderzoeker IRI blijkt dat de omzet van vleesvervangers in Nederland in drie jaar tijd gedaald is van 74,6 miljoen naar 71,8 miljoen euro. Daarover bericht Distrifood.

Vleesvervangers worden volgens IRI niet langer meer gezien als aantrekkelijk alternatief voor vlees. De consument die geen vlees meer eet, zou het steeds meer zoeken in andere alternatieven, zoals vis, peulvruchten en noten.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Messe Frankfurt staat van 14 tot en met 19 mei is het teken van IFFA 2022. Op deze toonaangevende internationale vakbeurs voor de vleesindustrie komen iedere drie jaar slagers, toeleveranciers en mensen uit de voedingsindustrie bijeen.

Tweede plaats KVK Innovatie Top 100 voor Schouten Europe

Tweede plaats KVK Innovatie Top 100 voor Schouten Europe

Schouten Europe behaalde met de plantaardige tonijn de tweede plaats in de KVK Innovatie Top 100. De Brabantse producent en ontwikkelaar van vlees- en visvervangers moest alleen Grown.bio dat een duurzaam alternatief voor piepschuim produceert voor zich laten.

Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Vlees supermarkt goedkoper dan vleesvervangers

Hoewel er steeds meer vleesvervangers in de schappen van de supermarkt liggen, blijven deze relatief prijzig. Tegelijkertijd blijven supermarkten stunten met kiloknallers, waardoor een stukje vlees goedkoper is. Duurzaamheidsdeskundigen pleiten voor true pricing.