Verpakkingsbeurs Empack verplaatst naar juni vanwege corona

empack2020-graphic

De komende editie van verpakkingsbeurs Empack wordt vanwege het coronavirus verplaatst naar 23, 24 en 25 juni 2020 in Jaarbeurs Utrecht. Aanvankelijk zou de beurs plaatsvinden op 31 maart, 1 en 2 april 2020. De overheid kondigde op donderdag 12 maart nieuwe maatregelen aan. Alle evenementen met 100 bezoekers of meer worden tot en met 31 maart afgelast.

Irma De Hoon, Group Event Director van Easyfairs: “De nieuwe editie van Empack vindt plaats op 23, 24 en 25 juni 2020 in de initiële locatie Jaarbeurs Utrecht. Wat wel zal veranderen is de plattegrond. In verband met krapte in de beursagenda dienen we uit te wijken naar hal 10, 11 en 12.”

“Uiteraard betreuren we deze samenloop van omstandigheden, zeker gezien de flinke impact voor de deelnemende en aanverwante partijen met al de voorbereidingen en in gang gezette zaken”, aldus De Hoon. “We zijn blij dat we een nieuw moment gevonden hebben, want we zijn het aan alle stakeholders verplicht om het jaarlijkse verpakkingsevenement Empack door te laten gaan. We zetten alles op alles en gaan er met het commitment van eenieder in juni een mooie editie van maken.”

Lees ook
Empack verplaatst naar september 2020

Empack verplaatst naar september 2020

De verpakkingsbeurs Empack is vanwege het coronavirus opnieuw verplaatst. De beurs vindt nu plaats op 15, 16 en 17 september 2020 in Jaarbeurs Utrecht. Eerder verplaatste organisator Easyfairs de beurs al naar 23, 24 en 25 juni 2020.

Actief plastic tegen voedselverspilling

Actief plastic tegen voedselverspilling

Het EU-project NanoPack ontwikkelde een actieve polymeerfilm die als verpakkingsmateriaal voor voedingsmiddelen dient. Het verpakkingsmateriaal moet de houdbaarheid van het verpakte voedsel aanzienlijk verlengen. Eind vorig jaar werd het project afgerond en de resultaten zien er veelbelovend uit. Op 1 januari 2017 ging het project NanoPack officieel...

Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd?  Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandacht...