Verpakkingsfabrikant Remmert Dekker viert jublieum met ontwerpwedstrijd

remmert

Remmert Dekker Packaging bestaat dit jaar 125 jaar. Het bedrijf uit Wormer trapte het jubileumjaar begin september af met een ontwerpwedstrijd voor medewerkers. Een nieuwe verpakking van de toekomst, zoekt de firma.

Wouter Wigman, Marketing & Design Manager: “De verpakkingswedstrijd is speciaal bedoeld voor ons personeel, dat alle registers mag opentrekken om een nieuwe verpakking te ontwerpen. Hierbij moeten de elementen duurzaam, recyclebaar en toekomstbestendig een belangrijke rol spelen.”

De firma organiseert voor klanten en relaties later in het jubileumjaar een speciale dag om een kijkje in de keuken te bieden. Mederwerkers van diverse afdelingen tonen dan innovaties en fabricageprocessen.

Remmert Dekker is een Noord-Hollands familiebedrijf, in 1896 opgericht door de opa van Annemarie Dekker, Remmert Dekker Pietzoon. In 2019 nam CEO Tjarda Grimbergen het stokje over van Annemarie Dekker. In het persbericht vertelt zij over hun nominatie voor de de Carton Excellence Awards, die op 6 september zijn uitgereikt. Remmert Dekker was de enige Nederlandse fabrikant van kartonverpakkingen die genomineerd was. Het ging specifiek om de verpakking van Pink Lady-appels. 

Tot slot wordt eind 2021 ook een nieuwe verpakkingsmachine in gebruik genomen. “De ingebruikname maakt onderdeel uit van [onze] toekomstgerichte strategie”, zegt Grimbergen. Ze verwacht een voortgaande groei voor het bedrijf, onder meer doordat het tijdig geanticipeerd heeft op de veranderende Europese wetgeving rondom plastic en voedselverpakkingen.

 

Lees ook
Recyclen kan makkelijker | Nadenken over ontwerp verpakking

Recyclen kan makkelijker | Nadenken over ontwerp verpakking

Milieuorganisatie Natuur & Milieu ging langs bij de zes grootste supermarktketens van ons land en bij biowinkel EkoPlaza, om te kijken in hoeverre de retailers op schema zijn met het recyclebaar maken van hun verpakkingen.

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Pieter Pot haalt € 9 miljoen groeigeld op

Twee jaar na lancering haalt verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een investering van € 9 miljoen op. In oktober startte Pieter Pot in België en met het groeigeld wil de start-up verder uitbreiden naar nieuwe West-Europese markten.

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations is terug: 17 en 18 november 2021 stond Taets in Zaandam in het teken van (consumenten)verpakkingen. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Marcom en Content bij Easyfairs: “We hebben als organisatie echt enorm genoten bij het zien van de gesprekken die onze exposanten, partners en bezoekers met elkaar hadden. Daarnaast waren wij...