‘Verspilling is Verrukkelijk’ tegen voedselverspilling

Verspilling is verrukkelijk

Achttien ondernemers lanceren samen met MVO Nederland het platform Verspilling is Verrukkelijk. Ze ontwikkelen en verkopen producten die gemaakt zijn van reststromen, ingrediënten die anders zouden worden weggegooid of verwerkt worden tot diervoeder en biogas. Voedsel is te kostbaar om te verspillen, vinden de initiatiefnemers.

Eerder brachten zij innovatieve producten op de markt als soep van kromme groente (Kromkommer), bier van oud brood (Instock) of zeep gemaakt van sinaasappelschillen (Beeblue). Een campagne moet hun positieve aanpak onder de aandacht brengen van het winkelend publiek en zo mensen stimuleren om zelf voedselverspilling te voorkomen. De eerste supermarkten hebben al aangekondigd een Verspilling is Verrukkelijk-schap in te richten en het assortiment komt op steeds meer plaatsen beschikbaar, waaronder (bedrijfs)restaurants.

Bron: Foodlog

Lees ook
Aviko opent fabriek voor diepvriesfrites in België

Aviko opent fabriek voor diepvriesfrites in België

Aviko – onderdeel van Royal Cosun – opent een fabriek voor diepvriesfrites en aardappelproducten in Poperinge, in het Belgische West-Vlaanderen. Met deze nieuwe fabriek wordt een belangrijke stap gezet bij de uitvoering van de Cosun strategie Unlock 25, die onder andere inzet op winstgevende groei in aardappelproducten. In de fabriek worden wekelijks...

België lanceert open call Circulaire Voedselketen

België lanceert open call Circulaire Voedselketen

Vlaanderen heeft de ambitie om tegen 2025 30% van de voedselverspilling te voorkomen of om deze te verwerken tot hoogwaardigere voedselproducten of veevoer. Eén van de manieren waarop Vlaanderen dit wil bereiken is door het bevorderen van de circulaire voedselketen.

Eén op de drie Nederlanders gooit gemiddeld 5 à 15 euro per week aan eten weg

Eén op de drie Nederlanders gooit gemiddeld 5 à 15 euro per week aan eten weg

Een goed gevulde koelkast is fors duurder dan een jaar geleden. We zoeken naar manieren om geld te besparen, zoals slimmer inkopen doen en het tegengaan van voedselverspilling. Toch gooit maar liefst driekwart van de Nederlanders (76%) nog wel eens voedsel weg, blijkt uit onderzoek* van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Eén op de drie (38%) weet daarbij...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren