Verstegen wint Business and Biodiversity award

Verstegen_European Business Award

Verstegen Spices & Sauces won op 3 november de Business and Biodiversity Award. De prijs werd toegekend door de vakjury van de European Business Award voor Environment, een initiatief van de Europese Commissie. Andere genomineerden waren onder andere Heineken España, Bahnlog GmbH, Biovilla - Cooperative for Sustainable Development en Semillas Cantueso S.L.

De European Business Award inspireert bedrijven om aan de slag te gaan met een combinatie van innovatie, economische levensvatbaarheid, zorg voor milieu en de sociale verantwoordelijkheid. De vakjury kende de prijs toe aan Verstegen vanwege de stappen die het familiebedrijf heeft gezet om via duurzame landbouwmethodes de posities van de boeren te verbeteren.

Duurzaamheid

Biodiversiteit is een belangrijke pijler in het duurzaamheidsbeleid van Verstegen. In 2019 startte het bedrijf met het aanplanten van duurzame voedselbossen. Deze landbouwmethode levert naast CO2 opname ook meer biodiversiteit, hogere opbrengsten voor de boeren, gezondere planten, betere oogstkwaliteit en betere bodemgesteldheid op. De groene draad hierin is de investering in 'regeneratieve agroforestry’, een duurzaam landbouwsysteem waarbij verschillende gewassen op een perceel worden verwerkt.

"De European Business Award helpt Verstegen om haar duurzaamheidsambities meer aandacht te geven in heel Europa. Samen met andere partners kan Verstegen namelijk meer impact maken dan alleen, op nationaal en internationaal niveau", aldus Verstegen.

 

Lees ook
Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Hoeveel invloed hebben supermarkten op duurzame consumentenkeuzes?

Onafhankelijk onderzoeksinstituut Questionmark is een vergelijkingsonderzoek gestart naar de duurzaamheid van supermarkten. Uit de resultaten volgt een publieke ranglijst die laat zien in hoeverre supermarkten de consument helpen om duurzaam te eten.

Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzame en transparante voedselketens. Hoe is de stand van zaken en wat zijn de toekomstverwachtingen? Drie experts geven hun visie, elk vanuit hun eigen vakgebied. Aan het woord: Koen Boone (Wageningen Economic Research), Eelke Westra (Wageningen Food & Biobased Research) en prof. dr. John Grin, (Universiteit van Amsterdam). “Bedrijven gaan...

De zeven beloftes van Bonduelle

De zeven beloftes van Bonduelle

Bonduelle heeft als missie om met plantaardige voeding een betere toekomst te creëren. Deze missie is vertaald in zeven beloftes. De onderliggende doelstellingen moeten in 2025 zijn behaald. General manager Ilonka Audenaerde en innovation manager Friek van Helden leggen uit hoe ze dat nastreven. Waarom is dit het moment voor Bonduelle om deze...