Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Eiwitvezels uit soja

Eiwitvezels uit soja

Ojah BV, Nederlandse producent van plantaardige eiwitten, lanceert Plenti ProFiberTM. Voedselfabrikanten kunnen deze eiwitvezels gebruiken bij de ontwikkeling en productie van (deels) plantaardige alternatieven voor dierlijke producten.

Plantaardig collectief koopt NoMeat

Plantaardig collectief koopt NoMeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.

Europees Parlement staat naamgeving vleesvervangers toe

Europees Parlement staat naamgeving vleesvervangers toe

Vrijdag 23 oktober stemde het Europees Parlement over de naamgeving van vleesvervangers. Met een ruime meerderheid werd het voorstel om vleesbenamingen alleen aan vleesproducten toe te kennen verworpen. Wel stemde het Parlement in met een verbod op namen als plantaardige yoghurt.