Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft een trendrapport uitgebracht voor de sector Voedsel, Groen en Gastvrij. SBB signaleert onder andere bewust consu(mind)eren met plantaardige vleesvervangers en E-business voor bakkerijen en slagerijen.

Vega uit de printer

Vega uit de printer

Hoe voldoen we in de toekomst aan de almaar groeiende vraag naar vlees? Wereldwijd stellen wetenschappers dat we op zoek moeten naar alternatieve eiwitbronnen. Tijdens de online conferentie ‘Science and Technology for Meat Analogues’ deelden wetenschappers hun inzichten, met uiteenlopende manieren om vleesvervangers te verbeteren.

Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe brengt hun nieuwe product Tempeh Gehakt op de markt. Dit volledig plantaardige gehakt is deels gemaakt van reststromen uit een van de productiefaciliteiten van Schouten. Met dit product wil het Nederlandse bedrijf op duurzame wijze inspelen op de stijgende vraag naar gefermenteerde producten.