Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start een crowdfunding. Onder de noemer ‘verdeelt de M...F... taart' geeft de producent van vleesvangers consumenten een kans om aandelen te kopen. Het bedrijf geeft voor het eerst aandelen uit voor individuele beleggers. Dit gebeurt via het crowdfunding platform Crowdcube.

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent een nieuwe productielocatie in Nederland. Hiervoor gebruikt de Britse producent van vleesvervangers de productielocatie van Van Loon Group in Almere. Hiermee verhoogt Meatless Farm de productiecapaciteit met 25 procent.

Samenwerking Unilever en Enough

Samenwerking Unilever en Enough

Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren.