Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees
De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.
Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.
De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Onderzoek naar vleesvervangers op basis van eiwitten uit gras
Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dat is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van...
Zesde editie Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat 6 maart van start
Van 6 tot 12 maart vindt de zesde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel plaats in Nederland. De jaarlijks terugkerende campagne daagt deelnemers uit om één week lang vlees en zuivel te laten staan voor een positieve impact op de planeet.
World Animal Protection roept op tot meer plantaardige kerstdiners
Er komen steeds meer vegan restaurants en de supermarktschappen liggen steeds voller met vegaburgers en havermelk, maar tijdens de feestdagen is een plantaardige maaltijd nog niet in trek. Meer dan 80 procent van de Nederlanders eet met kerst vlees, blijkt uit onderzoek door DirectResearch in opdracht van World Animal Protection. De organisatie wil...