Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Champignonkweker introduceert 'vleesvervanger' van 100% oesterzwam

Champignonkweker introduceert 'vleesvervanger' van 100% oesterzwam

Voor wie de sterk bewerkte vleesvervangers beu is, komt Banken Champignons met een eigen ‘vleesvervanger’. Met een speciaal bereidingsproces kan de paddenstoelenhandelaar oesterzwammen veranderen in een product dat de textuur van het populaire ‘pulled meat’ benadert. Volgens Banken is hun ‘pulled mushroom’ een antwoord...

Moving Mountains komt met bloedende vegan burger en saucijs

Moving Mountains komt met bloedende vegan burger en saucijs

Na de introductie in Engeland, Australië en meerdere delen van Europa, zijn de burgers en saucijzen van vleesvervangerproducent Moving Mountains nu ook te koop in Nederland.

Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green heeft de Horecava Innovation Award 2020 gewonnen met het product Pulled Oats, een alternatief voor vlees. Winnaar van de Duurzaamheid Award Karel de Vos is Karma Shoarma van het gelijknamige bedrijf uit Haarlem. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de opening van de Horecava.