Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green heeft de Horecava Innovation Award 2020 gewonnen met het product Pulled Oats, een alternatief voor vlees. Winnaar van de Duurzaamheid Award Karel de Vos is Karma Shoarma van het gelijknamige bedrijf uit Haarlem. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de opening van de Horecava.

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Op de Horecava presenteert Van Loon Group The Blue Butcher, een assortiment van vleesvervangers. Met dit nieuwe label wil het bedrijf inspringen op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees. In totaal zijn er zes productvarianten waarvan een selectie te zien is bij de ENKCO-stand.

Fabrikanten voorzien tekort aan grondstoffen voor vleesvervangers

Fabrikanten voorzien tekort aan grondstoffen voor vleesvervangers

De markt voor vleesvervangers groeit razendsnel; zo snel dat er een tekort dreigt aan de plantaardige grondstoffen voor de producten. Hogere prijzen liggen op de loer, zo zeggen experts in het Financieele Dagblad. De markt voor namaakvlees is nog een stuk kleiner dan die voor dode dieren, maar groeit al enige tijd razendsnel. Ook dit jaar wordt weer...