Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Lees ook
De Vegetarische Slager levert vega-Whopper voor Burger King

De Vegetarische Slager levert vega-Whopper voor Burger King

Vanaf deze week verkoopt Burger King in heel Europa de Rebel Whopper, geleverd door De Vegetarische Slager (sinds 2018 eigendom van Unilever). De Nederlandse vleesvervangersproducent neemt hier de plaats in van het Amerikaanse Impossible Foods, wiens burger in Europa nog niet is goedgekeurd.

Vion wil plantaardige vleesvervangers produceren in Leeuwarden

Vion wil plantaardige vleesvervangers produceren in Leeuwarden

Vion wil een productielocatie voor plantaardige producten openen in de vestiging in Leeuwarden. Eerder dit jaar kondigde CEO Ronald Lotgerink al aan dat Vion vleesvervangers gaat introduceren op de markt.

Ook Vion gaat voor plantaardig met ME-AT

Ook Vion gaat voor plantaardig met ME-AT

De verkoop van vleesvervangers groeit razendsnel, en steeds meer vleesproducenten proberen een graantje mee te pikken van deze nieuwe markt. Ook vleesgigant Vion komt nu met een plantaardig merk: ME-AT. De flexitariër: het is een nieuwe diersoort in consumentenland waar de grote vleesbedrijven wel een hapje van lusten. Zeker nu is gebleken dat...