Vion brengt biologische lijn op de Duitse markt

Vion

De populariteit van biologisch vlees in Duitsland neemt toe. In 2019 steeg het marktaandeel met 13,8 procent. Daarom brengt Vion haar biologische lijn 'Der Grüne Weg' op de Duitse markt. Het assortiment bestaat uit biologisch rund- en varkensvlees. Het merk is gebaseerd op Vions Nederlandse bio-merk De Groene Weg.

De lancering van 'Der Grüne weg' vindt plaats op BIOFACH, de internationale vakbeurs voor biologische levensmiddelen (van 12 – 15 februari in het Duitse Neurenberg). Hier presenteert Vion het assortiment. Van het bio-rund komen ribeye, ossenhaas en rumpsteak, maar ook burgers en gehakt. Het Quinoa vleespannetje, geïntroduceerd tijdens Anuga 2019, komt ook als biologische variant beschikbaar in de smaken Bacon en Curry. Van de biologische varkensvleesproducten worden de gepaneerde schnitzel, filet en de Minute steak (zowel naturel als gemarineerd) op de vakbeurs getoond.

Groeiende vraag naar biologisch vlees

Met 'Der Grüne Weg' reageert Vion op de toenemende vraag naar biologisch vlees. In Duitsland groeit de vraag jaarlijks met meer dan 10 procent, terwijl in Scandinavië en Frankrijk het biologisch vleessegment in verhouding nog sneller groeit. Vion heeft ervaring in deze sector. Al jaren verkoopt de voedselproducemt  biologisch vlees van ‘De Groene Weg’ op de Nederlandse markt. Vion gelooft dat het bedrijf zich op het gebied van varkensvlees van andere bedrijven onderscheidt door de gesloten, vraaggestuurde keten. "Dat zorgt voor niet alleen voor hoge kwaliteit, maar ook voor een steeds duurzamer productieproces", aldus Vion.

Duurzame verpakkingen

Naast het biologische vlees presenteert Vion ook een nieuw duurzaam verpakkingsconcept op de beurs. Deze verpakkingen bevatten 60 procent minder plastic. De verschillende materialen kunnen eenvoudig gescheiden worden, zodat die per soort gerecycled kunnen worden. Daarnaast is een steeds groter deel van de verpakkingen vervaardigd van gerecycled plastic.

Alle producten van 'Der Grüne Weg' zijn voorzien van een milieuvriendelijke verpakking, grotendeels vervaardigd van karton. Zo zijn de steaks verpakt in vleesschalen die 80 procent minder plastic bevatten en waarvan de hele verpakking recyclebaar is. Vion onderstreept met deze innovatieve verpakkingsconcepten de hoge eisen die het bedrijf stelt aan een duurzaam productieproces, aldus het bedrijf. 

Vion

Vion Holding N.V. is een internationale voedselproducent met productielocaties in Nederland en Duitsland en verkoopondersteunende kantoren in dertien landen wereldwijd. In 2018 behaalde Vion met 11.900 werknemers een omzet van € 4,7 miljard.

Thema's
Lees ook
Biobeurs is dit jaar BioKennisweek

Biobeurs is dit jaar BioKennisweek

Van maandag 18 tot vrijdag 22 januari vindt de BioKennisweek plaats. Het online platform is een alternatief voor de Biobeurs, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de biologische landbouw, voeding, cosmetica en techniek, die door de coronamaatregelen niet in gewoonlijke vorm door kan gaan.

Vion wil Belgisch rundvleesbedrijf overnemen

Vion wil Belgisch rundvleesbedrijf overnemen

Vion Food Group wil rundvleesbedrijf Adriaens in Zottegem overnemen. Dat maakt het internationale voedingsbedrijf bekend na een periode van intensieve samenwerking met het Belgische bedrijf. Vion zet met deze overname in op regionale versterking in West-Europa, naast de vestigingen in Nederland en Duitsland.

Biologische melk direct van de boer

Biologische melk direct van de boer

Een samenwerking van Rechtstreex en Hoeve Rust-hoff maakt het voor het eerst mogelijk om biologische boerderijzuivel uit de regio te kopen. Voorheen was je voor biologische zuivel aangewezen op de supermarkt, maar sinds kort is de melk van Hoeve Rust-hoff verkrijgbaar via 50 afhaalpunten in Rotterdam, Den Haag, Gouda en Dordrecht.