Vivera breidt productiecapaciteit fors uit

Bron: Unsplash

Vivera, in Nederland de grootste producent van vleesvervangers, investeert de komende drie jaar 30 miljoen euro in de uitbreiding van de productiecapaciteit. Het bedrijf verwacht dat de markt voor vleesvervangers de komende jaren blijft groeien.

Vivera rekent dit  jaar op een omzet van 85 miljoen euro en wil die in 2025 verdubbelen naar ruim 250 miljoen euro. Tijdens de corona-lockdown groeide de markt voor vleesvervangers met 30 procent, met name omdat consumenten niet meer buiten de deur konden eten. Van Weede, topman van Vivera, verwacht dat de groei zal doorzetten: "We willen de productie opschroeven van 17 miljoen kilo naar 45 miljoen kilo in 2025." Dit betekent niet alleen meer machines, maar ook een verdubbeling van het personeel, van vierhonderd naar achthonderd. Het bedrijf zet naast de consumentenmarkt ook in op de verkoop aan restaurants en fastfoodketetens. Van Weede hoopt eind dit jaar nieuwe samenwerkingen met klanten in deze segmenten aan te kondigen. 

Bron: De Limburger

Thema's
Lees ook
Vivera’s plantaardige biefstuk in Nederlandse supermarkten

Vivera’s plantaardige biefstuk in Nederlandse supermarkten

Vanaf 12 juni liggen ze ook in Nederland in de schappen bij onder meer Albert Heijn, Coop, DEEN, Emté, Hoogvliet, Plus en Jumbo, de plantaardige biefstukken van Vivera. Ook de Belgische supermarktketen Carrefour gaat deze week de plantaardige biefstukken verkopen. Andere Europese landen volgen in de tweede helft van 2018. In mei was het de Britse supermarktketen...

Vivera neemt plantaardige biefstuk in productie

Vivera neemt plantaardige biefstuk in productie

De Nederlandse producent van vleesvervangers Vivera neemt als eerste ter wereld 100% plantaardige biefstuk in productie. Voor de productie worden alleen plantaardige ingrediënten als tarwe en soja gebruikt. Vivera verwacht dit jaar nog miljoenen stuks te produceren. De officiële presentatie van de plantaardige biefstuk is tijdens de PLMA beurs in de...

Knorr Wereldgerechten krijgt vegetarische keuze

Knorr Wereldgerechten krijgt vegetarische keuze

Nederlandse consumenten eten steeds bewuster en willen niet altijd vlees eten. Daarom geeft Knorr een recept voor ‘een dagje zonder vlees’ op de Wereldgerechten en de maaltijdmixen. Consumenten kunnen zo op een laagdrempelige manier kennismaken met vegetarisch eten. Ook geeft Knorr op iedere verpakking aan welke duurzaam geteelde ingrediënten zijn gebruikt....